Anbefalte innlegg

Skal hente meg en G3 imorra, og er å utforske tuningtiltak.

Har sett meg ut et coiloversett som jeg kommer til å kjøpe. Men det jeg egentlig lurer på er om jeg kan bruke felgene jeg har liggende her ??

Det handler seg om CSA 7x17 og ET42 !! Montert er det 215/40/17 Falken dekk. Ser ikke så ille ut, dekkene går jevn med felgen.

Felgene har stått på en Toyota MR2 mk1.

Men, er ET helt håpløs, eller blir dekkene for stor ??

Vil dette subbe eller ta i demperne, og hvor langt kan jeg evt senke med disse på ??

I w: klø :onder......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja.. ET42 skal være akkurat innafor - Jeg kjører 7 eller 8x17 med 215/40/17 på min bil - Og det funker helt fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekka er fine, men ET burde vel heller ha vært rundt 35?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje skaffe seg 5-8mm spacere ??

Hvordan er det med senk med så "store" felger ?? Burde man vurdere 16"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpress er 37 originalt på VR6en kontra 35 på vanlig golf, tror jeg... Så det kan stemme at det blir litt for mye innpress på din. (Med mindre det er en VR6, som min?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt ærlig, så ser det ikke så bra ut, med mindre det er BBS-felger (Type LM) eller liknende. Store, åpne felger får bilen til å se "tom" ut. De fleste felger burde være 16".

Så det er bare det utseendemessige det står på.

Angående senk, så går det helt fint med 17" som 16". Husk at du har fortsatt samme rulleomkrets (+/- 5% av originalt), så om du kjører 17" med lavprofil eller 15" med ballongdekk får du samme omkrets på hjulene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope, bilen er ikke no vr6 ;)

Liker egentlig også "lukkete" felger bedre, men nu dukket disse opp gratis. Så da må det holde i første omgang :)

Men ZW1 i 8x17 er ikke feil de heller....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er lukkede felger går det HELT fint i 17", både utseendemessing og mtp. senk ;)

Men jeg tror kanskje du må ha spacer, siden du ikke har VR6/GTI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har 4 stykk 5-10mm, 4x100, 57,1senterhull ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen på første bildet er en Golf 3 som er spleisa med en gammel boble :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt noen G3er, og synst absolutt ikke det er feil med 17" og mye senk. Har hatt 16" og mye senk også. Men personlig synst jeg 17 er penest :)

Den beste dekkdimmen på 17" synst jeg var 195/40-17, da ble de mindre subbing også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/40 på en 7" felg, blir ikke det mye strekk da ?? Jeg er ikke no fan av strekk lengre, syns ikke det er så galt med litt Biffy felg/dekk pakke ;)

Passer 7,5 og 9" med ET 28 og 15 ?? Eller blir det for lav ET for å få dette godkjent ?? Hvilken dekk dim passer dette ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

7.5x16 ET37 215/40. Dette må da være greit !! Også med senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv har jeg 195/40-17 på 8x17" felg, og det er ikke mye strekk å snakke om. Nå er jo alle dekk forskjellige da, og jeg kjører på Yokohama S-Drive. Veldig fornøyd med disse forøvrig.

IMG_3950_zpsfa840c66.jpg

IMG_4768_zps3f34f3ee.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så veldig bra ut. Har du senket din mye ??

Men hvordan blir det med 7.5x16 ET37 215/40.

Dette må da være greit !! Også med senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er ikke så mye senket, den står ca på laveste godkjente høyde med Supersport black evolution, som er ca 33cm fra hjulbue til senter av felg. Det er vel noe sånt som 40-45mm senk fra originalt? Vil ikke ha den griselav heller, det er tøft, men setter funksjon over stil på denne bilen. Den ser ikke høy ut før man setter den ved siden av en lik bil som er skikkelig mye senket. Da ser den ut som en allroad derimot :P

IMG_3908_zps74a25331.jpg

IMG_3910_zpscebccf6d.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.