A4 B7 2.0TFSI trøbbel etter montering av CatchCan kit !?!

Anbefalte innlegg

Etter jeg monterte CatchCan Kit fra 034-Motorsport har det smått ryket noe fælt ut av eksos (sporadisk).

Har også merket at bilen ikke drar like godt lengere :(

MAF måling før 210-215g/s

MAF måling nå 185-190g/s

Har sett litt på Manifoild Runner Delete-Kit, må det da nytt program til?

 

Feilmeldinger:

VCDS Version: Release 11.11.3

 

Address 01: Engine Labels: 06F-907-115-AXX.lbl

Control Module Part Number: 8E0 910 115 Q HW: 8E0 907 115 D

Component and/or Version: 2.0l R4/4V TFSI 0030

Software Coding: 010C0003180F0120

Work Shop Code: WSC 00191 264 15243

VCID: 2F670D65BE066D1

4 Faults Found:

 

012600 - Intake Manifold Runner Control

P3138 - 008 - Regulation Deviation

Freeze Frame:

Fault Status: 01101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 176784 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 1833 /min

Load: 11.0 %

Speed: 53.0 km/h

Temperature: 93.0°C

Temperature: 31.0°C

Absolute Pres.: 1010.0 mbar

Voltage: 13.843 V

 

008200 - Intake Manifold Flap; Bank 1

P2008 - 001 - Electrical Malfunction

Freeze Frame:

Fault Status: 01100001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 176784 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 1828 /min

Load: 11.0 %

Speed: 53.0 km/h

Temperature: 93.0°C

Temperature: 31.0°C

Absolute Pres.: 1010.0 mbar

Voltage: 13.843 V

 

000320 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2

P0140 - 004 - No Activity - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100100

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 177924 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 4822 /min

Load: 85.8 %

Speed: 104.0 km/h

Temperature: 93.0°C

Temperature: 34.0°C

Absolute Pres.: 940.0 mbar

Voltage: 13.843 V

 

004372 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2

P1114 - 008 - Internal Resistance too High - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 177924 km

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 4822 /min

Load: 85.8 %

Speed: 104.0 km/h

Temperature: 93.0°C

Temperature: 34.0°C

Absolute Pres.: 940.0 mbar

Voltage: 13.843 V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en ide?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

012600 - Intake Manifold Runner Control

P3138 - 008 - Regulation Deviation

Possible Causes

Intake Manifold Runner Control Basic Setting not performed

Wiring from/to Intake Manifold Runner Control faulty

Intake Manifold Runner Control faulty

Possible Solutions

Perform Intake Manifold Runner Control Basic Setting

Check/Repair Wiring from/to Intake Manifold Runner Control

Check/Replace Intake Manifold Runner Control

Special Notes

When found in Engine: 2.0l TFSI, perform Basic Setting.

Check TSB 01-08-12 or 2018402 (NAR) North American Region vehicles only.

Check Engine Control Module Software Version, if necessary perform Update.

Replace Intake Manifold Runner (V157) with updated part.

Additional information may be found by searching RVU 24M2 / O3 (Exp. date November 30, 2011) or calling the VW dealer and checking the VIN.

When found on Direct Injection engines, such as the 2.0l TFSI, in combination with system too lean or similar faults indicating a vacuum leak diagnose them because "Regulation Deviation " may be the result of a vacuum leak.

 

P2008

http://www.carworklog.com/2011/08/14/intake-flap-motor-finally-done-p2008/

 

 

Possible Symptoms

Malfunction Indicator Light (MIL) faulty

Possible Causes

Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2 faulty

Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2 faulty

Possible Solutions

Check Wiring/Connectors from/to Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2

Check Oxygen (Lambda) Sensor Bank 1 Sensor 2

 

17522/P1114 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High

 

Possible Symptoms

MIL On

Possible Causes

Faulty O2 Sensor

Wiring Harness Issue for O2 Sensor

Possible Solutions

Inspect O2 Sensor and Wiring Harness. See Repair Manual.

 

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er på denne motoren, med har du grunnstilt gass-spjeldet? Ellers står det endel om ødelagte swirlflaps i forbindelse med dine feilkoder. O2 sensorer er jo også nevnt. Just my 2 cents...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt grunnstilling på gasspjeld og på disse flaps greia som er i innsug.

Kjørt noen dager uten antydning til røyk. Men nå nettopp begynnte det igjen.

Ytelse forblir den samme dårlige uansett røyk eller ikke.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den kjølevæske? Kan det være toppakningen som er toast?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern kittet og se om det endrer seg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker ikke kjøleveske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer man tilbake til dette problemet igjen.

Jeg demonterte kittet før vinteren. Merket med en gang at det lille ekstra draget kom tilbake, og det har ikke vært antydning til noe unormal røyk.

Hadde kittet ute for salg, men tenkte at jeg kunne prøve på nytt. Monterte kittet. Merket med en gang at bilen var litt slappere igjen. Og mye hvit røyk kommer sporadisk når bilen går på tomgang etter kjøring. Lukter også rimelig svidd av røyken.

Kan også legge til at jeg har trykktestet hele systemet, å det er ikke lekkasje med eller uten catch.

Nå skjønner jeg bare ikke en ting her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var problemet som gjorde at du monterte kittet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjern kittet og se om det endrer seg. :)

Ingen røyk uten catch kittet.

 

Hva var problemet som gjorde at du monterte kittet?

Må det være et problem til for å montere catch can?

 

 

Jeg syns det er merksnodig problem. Har pratet mye med Steffen her inne, som har akkurat samme kittet på sin bil. Å har ingen problemer med det.

Vil jo ha det til å funke før jeg renser innsug og ventiler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Må det være et problem til for å montere catch can?

 

 

Om ikke et problem så er det noe man ønsker å forbedre som regel når man monterer noe. Så nå at det gjelder en TFSI så regner med at det er for å unngå belegg på ventiler osv? Samme problem som EGR skaper på diesel når ting blir litt slitt.

 

Ryker det etter montering så kan det være at du får trykk i bunnpanna. Er det en ventil i dette systemet som styrer lufta på noe vis? Andre ting som kan gjøre at trykket fra bunnpanna ikke får komme ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.