#1 Skrevet Juli 26, 2014 Hei. Jeg har en standard A4 B7 2005 som jeg vurderer å oppgradere felg og dekk på. Jeg har fått tilbud på en 19 x 8.5 ET 45, med dekk som er 235/35ZR19. Jeg leser på denne siden at det er forskjellige krav til hvilke dekk man kan endre til i forhold til det som er oppgitt i vognkort. Jeg er ikke så god på dekk, så er usikker på hva alle kravene betyr. Dekkene som står oppgitt i vognkort er 205/55R16 med min inpress på 42mm, og maks sporvidde på 1525mm. Så vidt jeg forstår går det greit mtp inpress, men er usikker på resten. Noen som kan skjekke om det er lovlig å sette på nye dekk uten å måtte endre registrering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2014 Skal være godkjent på alle måter dette, under 15mm endring av sporvidde totalt på 2 hjul og ellers tilsvarende rulleomkrets innenfor pluss minus 5 prosent. Og dette vil aldri subbe eller stikke utenfor heller, også et krav. Bygger nesten litt langt inn med et 45, men det er kun optisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2014 takk for det. Samme som jeg selv kom frem til med litt googling. Blir uansett mye bedre en de som står på idag. Jeg skal jo etter vognkortet ikke har mindre en 42, så jeg er på riktig side av loven iallefall. blir å bygge de litt ut hvis det ikke ser bra ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...