Anbefalte innlegg

Fruen har lyst på suv, og tiguan har jeg ikke greie på.

 

Q5 virker litt dyrt, og Q3 blir for liten.

 

Har sett at det fleste Tiguan har hengervekt på 2200 kilo og det er jo vel og bra.

 

Det må være diesel, og de er det jo flest av, men er det ikke litt problemer med 2.0 dieselene ?

 

Ser de fleste er manuell, men automat er greit det også,

 

De fleste jeg har sett på har litt kjedelige seter, i stoff.

 

Finnes det noen betegnelse ala s-line ? på tiguan?

 

4wd er ikke et must men et pluss, trenger ikke koste så mye over 200k men tar igjerne mot tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiguan ble kun levert i 4motion frem til faceliften kom. Vet ikke om du var klar over det. Common rail 2,0 som sitter i Tiguan er en ganske trygg motor. Tryggeste valget er jo manuell da man aldri vet med gamle DSGer desverre.. Grommeste er jo å gå for en R-line :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker :)

 

Når kom facelift ? og når kom R-line?

 

DSG er kansje ikke det beste nei :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har to utgaver, sport & style og track & field. Sistnevnte har hele 2500kg hengervekt på manuell.

Er forskjell på fronten på disse, tracken har en spissere front for å gi høyere stigningsvinkel.

 

Ellers er det trygge motorer å velge 2.0l diesel som 99% av de som ligger for salg er.

Spiser bremseklosser bak så legg inn dette på hver service.

Lite bagasjerom dersom er vel det som de fleste reagerer på. Ala Golf Pluss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takker :) da har jeg blitt litt klokere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faceliften kom vell i 2012. Kjekt med 2500kg men synes sport & style fronten ser myyyyyye bedre ut. Forøvrig sant som Kleppe sier angående bremseklosser bak men det er jo småtteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dsg fra juni 2010, vanlig aut før det. Og Dsg-kassa er mye kraftigere der enn i Passat osv, opp til 600 Nm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamerat fikk skiftet klossene bak på garanti pga slitasje faktisk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe klosser på garanti faktisk, Ja har hørt at flere misliker track fronten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er en egen tråd om det et sted....

Edit: Den forsvant nok i forumcrashen.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen er det å kjøre DSG kontra tiptronic da, kjedelige greier eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dsgen er bortimot perfekt. Lavere forbruk enn multitronic. edit: tiptronic

 

Forøvrig kan dsg med 28 graders front også trekke 2500kg, ikke bare manuell. På noen eldre tiguan er det max 2000, forøvrig.

 

70 mil med Tiguan i dag :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dsgen er bortimot perfekt. Lavere forbruk enn multitronic.

 

Forøvrig kan dsg med 28 graders front også trekke 2500kg, ikke bare manuell. På noen eldre tiguan er det max 2000, forøvrig.

 

70 mil med Tiguan i dag :)

 

 

Nice :)

 

men rart det der med fronten og trekk kapasiteten, WHY :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jeg også lurt på. Men den har Hill Descent Control og ABS+, mulig at det muliggjør 2500?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt både tiptronic og DSG Tiguan og selv om DSG er å foretrekke var ikke tiptronicen noen sinke slik man gjerne tenker seg i biler fra slutten av 90-tallet.

Hvis man ikke må ha hengerkapasiteten ville jeg ikke valgt bort en god kandidat med tiptronic.

Anbefaler deg å prøvekjøre den vertfall. Husker ikke om det er service intervaller på disse tiptronicene men gjør dette selv i såfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt både tiptronic og DSG Tiguan og selv om DSG er å foretrekke var ikke tiptronicen noen sinke slik man gjerne tenker seg i biler fra slutten av 90-tallet.

Hvis man ikke må ha hengerkapasiteten ville jeg ikke valgt bort en god kandidat med tiptronic.

Anbefaler deg å prøvekjøre den vertfall. Husker ikke om det er service intervaller på disse tiptronicene men gjør dette selv i såfall.

 

Greier meg nok uten 2500, men 2000 er litt snaut, Tiguan blir jo også reserve trekkvogn hvis A8 skulle få problemer,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 2014 Exclusive R, definivt den feteste pakken man får, 2.0tdi fwd, dog kun lov å dra 1800 kg:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.