Hvordan polere helpolerte felger ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har helpolerte felger, som jeg ikke får blanke. Har brukt polerskive fra jula på drill og autosol. Jeg får de blanke, men jeg får ikke glansen. De blir mer matte, begynner å bli litt irriterende :P

 

De skal jo være slik som disse, felgene er forøvrig helpolerte bentleys

 

http://www.ebay.com/itm/1-x-NEW-GENUINE-BENTLEY-19-CONTINENTAL-GT-CHROME-5-SPOKE-ALLOY-WHEEL-3W0601025J-/111312272848?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item19eaba7dd0

 

Noen om har tips til hvordan jeg skal få de blanke igjen ? Skal legge ut bilde av de imorgen når det blir lyst ute :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lever de til vibrasjonspolering hos ØFT :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol er alt for grovt. Du trenger en skikkelig poleringsmaskin og poleringsvoks. Er de levert nye med høyglans, eller er det noe som har polert de opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, de ble levert org høyglans polert. Hva slags maskiner og voks trenger jeg ? Har DA maskin om det hjelper :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åfi, er samme felg som jeg linket til over her. Får de som sagt blanke, men ikke den "chrom" glansen :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik ser der ut :)

 

<!--url{0}-->

 

<!--url{1}-->

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er ikke lett. Spess når du har en felg som er så stor som din pluss at den er helpolert.

Du må vite turtall på polermaskinen, hvor mye trykk du skal legge på maskin eller felg, og hvor mye polermiddel du må bruke.

 

Men, ordentlig poleringsmaskin og voks hjelper mye. Så store og dyre felger ville jeg ha levert inn til proff ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er disse polerte eller kromme? Er vel kanskje ikke noe forskjell i fremgangsmåte når det kommer til polering om der er polerte eller krommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette polersettet og Meguiars All Metal Polish sammen fungerer gull. Våtslipte kantene mine med 2000-papir først (kun for å fjerne noen riper), så er det bare å gå grundig over med poleringsballen etterpå. Det fine med polishen fra Meguiars, er at den ikke brenner seg så lett fast, samt at den ikke har slipemidler i seg sånn som Autosol. Autosol er "helt greit" for hånd, men altfor grovt når man bruker maskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, så det er det kanskje mulig å få de "polerte" igjen, uten å sende de til ØFT ? De skal nok en tur dit i vinter, men tenkte å få opp glansen på de nå :)

 

Har også prøvd megs all metal polish, men det hjalp ikke stort :P Mulig jeg må våtslipe felgene ? Brukte ikke drill, men sånn maskin med strømkontakt som man kan velge mellom slag og roterende, bruke roterende selfølgelig :P Prøvde alt fra mye polish til lite, men som sagt, det ble bare blank, ingen glans :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan prøve å våtslipe en liten flekk med 2000-2500-papir først, så polere over. Teip av et lite område med maskeringsteip, så ser du forskjellen bedre når du drar den av etter polering. Men du må regne med å legge på litt press og bruke noe tid, overlapp hele tiden og ta heller for mye enn for lite. Tok vel ca en 45 min med våtsliping og like mange minutter med polering hos meg, før jeg ble fornøyd (enda ikke perfekt, da jeg tar resten i vinter).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lever de til vibrasjonspolering hos ØFT :)

 

snakka med de istad og de hadde gitt seg med vibrasjonspoleringa av hele felger :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en på forumet her som tok kontakt med meg ang vibrasjonspolering siden jeg hadde nevnt i min prosjekttråd at jeg vurderte dette på Rotiformene mine. Han hadde akkurat fått utstyr til å gjøre dette selv, og kunne ta det på ganske kort varsel (dette var da det var stengt for privatkunder hos ØFT i vår).

 

Men alle pm'ene forsvant i forumkrasjen, og jeg husker ikke hva han het desverre. Bare at han holdt til oppi Trøndelag. Ikke så grufullt mye hjelp i dette, men kan hende han ser enten denne tråden eller om man lager en egen tråd ang vibrasjonspolering?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.