Koble opp Defa alarm for å styre sentrallås på Audi S4 C4

Anbefalte innlegg

Jeg har en Defa alarm 821x i min Audi S4 som jeg vil ha til å styre sentrallåsen også. Har noen tips til hvordan dette kan kobles opp mot vacumpumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant ut av det :) Fant igjen den ledningen bak ved sentrallåspumpa og koblet meg på der. Siden det er så trangt oppunder dashen ved sikringsboksen strakk jeg heller to ledninger bakover dit. Kan godt dele koblingsmåten mot Defa'n her om det er andre som trenger. Den oppførte seg litt rart med en gang, så det andre jeg måtte gjøre er å endre på hvor lang puls Defa'n sender for å låse opp og igjen. Den står som standard til 0,5 sekund men måtte endre det til 1 sekund. Så nå fungerer det bra! Veldig fint å slippe å fomle med den nøkkelen hver gang man skal låse bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg koblet meg inn på kablene til pumpa på venstre side under baksete når jeg koblet opp alarm til sentrallåsen på min C4. Relativt god tilkomst der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente bak under baksetet ved sentrallåspumpa jeg også, men det gikk litt kjapt når jeg skrev. Hehe. Retta nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tydeligvis kabling for dette oppunder dashen son du sier, for der har forrige eier koblet seg innpå med en 'powerunit' (de gamle DEFA'ene hadde ikke alltid slike utganger) men jeg skal bytte til nyere DEFA, så jeg kobler meg nok inn der dere sier! Rimelig trangt fra før av, om ikke man må stappe DEFA'en OG en boks til oppi der! :P

Ligger et relé tilkoblet komfortfunksjonen også, men det er merkelig koblet og ligger igrunn bare og slenger. Får nok se på det og rydde litt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.