Bytte mastersylinder på Clutch 08 Multivan/Transporter.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har forsøkt å lese/søke meg frem til noe info rundt dette med bytte av mastersylinder på clutchen på vår 08 Multivan/Transporter.

Har bestilt og mottatt sylinderen, men sliter litt med å finne ut hvordan den gamle skal komme ut av pedalsettet.

Er det slik at man presser inn den hvite låseclipsen som sitter rundt kulehode på sylinderen fra to sider på pedalen og trekker pedalen ut mot setet slik at man får fjernet den gamle sylinderen fra undersiden?

Eller må clutch-pedalen fjernes i sin helhet sammen med resterende pedalsett?

Noen som sitter inne med en oppskrift?

Alle tips mottas med takk, gjerne sprengtegninger etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen.

Siden ingen sitter med noen info rundt temaet så svarer jeg meg selv på denne.

Vi fikk låne en spesialtang fra en bekjent på Møller, denne klemmer rundt clutchpedalen slik at den hvite låseklipsen frigjør pedalen fra mastersylinderen.

Dette fører igjen til at man kan trekke pedalen til seg/mot førersetet og frigjøre nok plass til at man kan demontere sylinderen.

Nå gjenstår kun utfordringen å lufte systemet, noen som har noen tips så kom med dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.