#1 Skrevet Juli 29, 2014 Har en A6 med 2,6 Quattro og manuell girkasse der jeg er plaget litt med slark i drivverket ved girskifte. Det er ikke så veldig mye, men nok til at det er irriterende. Har byttet den ene foringen på bakdiffen og begge girkassefestene uten at det har blitt spesielt bedre. Det er også byttet mellomlagring rett før jeg kjøpte bilen i desember. Har prøvd å bruke holde bremse og så slippe ut clutchen mens bilen står på løftebukk og ser da at kassen løfter seg litt i bakkant og i tillegg får et klunk i fremre del av mellomaksling eller diff i girkassen. Hva er det mest vanlige som er slitt på disse? Er det fare for at det ligger i diffen eller mellomakslingen? Går ut ifra at dette sannsynligvis er en godt kjent problemstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2014 Vanligvis er det jo mye slitasje i bak diffen, noe som gir deg såkalt "quattro klunk". Hadde dette i 90n min og små antydninger i A4 b5.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2014 Ja kan være dette også kanskje. Men hører ingenting i fra bakdiffen. Den står helt fast også når jeg har bilen på bukk og ser under. Eneste plassen jeg får lyd er i fremre del av mellomaksling eller girskasse/diff, men dette kan like gjerne være pga at girkassen løfter seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...