Motorhavari i Danmark + råd til motorbytte?

Anbefalte innlegg

Okei, men kan jeg ta en motor med en annen motorkode enn aeb og det skal passe rett inn? Eller må jeg da flytte over komponenter fra gamle motoren?

Klar over forskjellen på automat veiv og manuell, men meninga er jo å bytte girkasse i samme slengen;)

Takk for tilbudet, skal tenke på det, men tror ikke jeg skal begi meg ut på å bygge motor helt enda ;p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi tok ut 1.8t motoren på passaten tok vi av hele fronten/frontplata og tok ut motor og girkasse i ett med elefantjekk. Tror det er den beste løsning. Burde ikke være noe problem og få tak i motor og girkasse i hvertfall. Er sikkert en hugger eller noen på forumet som har en motor eller mulig kan hjelpe den og sette sammen en :) Kjøper du brukt motor hadde jeg i hvertfall sett på sila om det var mye dritt i den. Og bytta oljepumpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle 058 1.8t blokker skal vel gå og bytte om hverandre, om det skulle være k03s turbo kan du sette på din gamle, og om dysene er annerledes bytter du bare disse også. Veiv og kam føler er nok likt på disse uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok supert :-)

Da er jeg ferdig med ferie, og har endelig fått skrudd litt :)

20140811_182253_zpsshmlipb4.jpg

20140811_182247_zpszkutxpvi.jpg

20140811_182243_zpsmfblaynl.jpg

Var ett søtt lite hull, kan faktisk se lys på andre siden, har også knust termostat huset på andre siden, så derfor rant all vannet ut:/

kan faktisk skimte termostaten på andre siden :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er den tjukke brekte akslingen som ligger over veiva på bilde nr 2? med audi logo på, ca 20mm tjukk, balanseaksling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er den tjukke brekte akslingen som ligger over veiva på bilde nr 2? med audi logo på, ca 20mm tjukk, balanseaksling?

Balanseaksel/"mellomaksel", hørt flere navn på den. Intermediate shaft er vel det engelske ordet. På eldre biler (gamle 8v motorer osv) driver denne fordeleren og oljepumpa. På din driver den så vidt jeg vet bare oljepumpa. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.