#1 Skrevet Juli 30, 2014 Hei folkens ! Kjøpte meg en 2002 Audi A4 1,9Tdi Q for to uker siden, og har ettter dette slitt med at den plutselig kan miste all kraft .... Ingen feilmelding kommer opp, men virker som den går i nødmodus(kjennes ut som den mister alt turbotrykk). Jeg er ingen mekaniker, men har mine ideér : vacum lekasje, føler, egr ? Noen som veit hva det kan være ? Takker for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 30, 2014 Du er vel inne på noe med lekkasjer osv. Men utover det etter egne erfaringer så kan luftmengdemåler, N75 og variabel turbo gi disse symptomene uten å gi info i display i bilen. Men det blir som regel lagret feilkode i styreenhet. Kan vere lønnsomt å få lest ut disse først:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 30, 2014 Fruen har lik bil og til og med samme farge Enten så er det igjenkokset turbo geometri (VNT) eller så kan det være vakum lekkasje eller magnetventil som styrer ladetrykket være defekt. Kan også være manifold trykksensor som sitter skrudd i trykkrøret med 2 stjerne skruer (ser dem i bakkant av motor på høyre side sett forfra) Dette er std feil. Men få lest ut feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 30, 2014 Kan også være slange s-slangen mellom turbo og ic. Hadde det på min en gang.. 1400 riksdaler på møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 30, 2014 Da hører man at man har trykk lekkasje og det vil ryke veldig svart. Og den vil gå i nød til slutt. Når bilen din går i nød, hjelper det å slå tenning fra til under kjøring så går den ok igjen en stund ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2014 Da hører man at man har trykk lekkasje og det vil ryke veldig svart.Og den vil gå i nød til slutt. Når bilen din går i nød, hjelper det å slå tenning fra til under kjøring så går den ok igjen en stund ? Det stemmer roger, stopper den og da er den fin igjen har opplevd dette mest i stigninger, når bilen har litt mer motstand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2014 fant du ut hva feilen var? har samme feil som deg nemlig. bortsett fra når jeg slår bilen av og på så er det fortsatt det samme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2014 Nei har ikke funnet ut noe enda nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2014 Har dere fått lest ut feilkodene ennå? Der ligger kanskje svaret:) http://www.bildiagnosebutikken.no/vag-com-409-1.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...