Trenger en del tips og hjelp angående min A4 B5 2001.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en del spørsmål til dere erfarne her på forumet, da jeg selv er ganske så nybegynner.

Jeg har i lengre tid fundert på å bytte frontlykter samt baklykter på bilen, da den ene baklykten har slått noen sprekker, samtidig som jeg ønsker et litt friskere utsende på bilen. Spesielt angeleyes som er interessant her, men er åpen for innspill. Jeg har sett på Parts&Retards, men ser ut til at de bare har til 95-99 modeller?

Jeg har også i lengre tid slitt en del med en knirkelyd fra hjulbuen bak på bilen. En svært irriterende lyd som merkes ved lav fart og dårlige veier. Forhørt meg en del på hva dette kan være, og noen sier det kan være foring på bærearm eller lignende, jeg aner ikke! Tores Auto kunne hvertfall ikke si noe spesielt om hva det var da den var inne på mellomservice for rundt 2500km siden.

Dynamostøy i høyttalerene bak i bilen som er koblet til forsterker. Umåtelig irriterende å høre på. Lyden er ikke spesielt høy, og øker en lydnivået litt, så hører en ingenting til det, men lyden skal alikevell vekk asap. Strøm og høytallerkabel er lagt på hver sin side av bilen, så er litt tom for idèer nå.

Til slutt har jeg et lite utsendemessig problem med felgene på bilen. En ser det ganske tydelig på bildet. Hva er dette, og hva kan jeg gjøre for å få det ordnet?

20140728_211919(0).jpg

20140728_211919.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det en quattro? min -96 a4 b5 quattro hadde knirke/gnisse lyder ifra bastillinga. Dette ble bra da jeg skiftet foringene på "brua" som ligger over bakhjulene.

usikker på hva den kalles. Foringene var utslitte slik at "brua" gnisset imot innerskjermen. Jekk opp bilen slik at du kan se på innerskjermen. På min var det

tydelige spor eter gnissing. Nesten så det var hull på min innerskjerm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående lykter kan du bruke facelift lykter. Bak tror jeg de passer rett på. Forran må du skjære/file litt i forskjermen, men det blir ikke synlig da dette er bak lykta. Mulig ledningsnettet er noe annerledes også, men dette får du adapter til :)

For å sjekke knirk bør du jo begynne med å jekke opp bilen og bende litt på div. foringer med f.eks en dekkspak eller et brekkjern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar begge to!

Dette er en helt vanlig 1.8t, framhjulsdrift.

Facelift lykter? er ikke særlig lærd i hva som er hva her! Hva er facelift kontra angeleyes, fordel og ulemper ved dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facelift lykter er blinklys/hovedlys en enhet, pluss du får linse i nærlys noe som ser veldig bra ut og gir er bedre lysbilde. Angeleyes ser yalla ut på audi og tviler det gir like bra lysbilde som orginal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele poenget med denne bilen er at den skal se minst mulig "yallah" ut, og mest mulig "classy", så takk for et godt innspill der Daniel! Hva med Xenon da? hva er den totale prisen på dette om jeg gjør ombyggingen selv?

Om jeg ikke skifter noe lykter foran, så ønsker jeg meg ihvertfall noen gode pærer som leverer et helt hvitt lys, lignende 6k!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser mange tråder på forumet her som bygger om til facelift lykter, og det er helt garantert eneste å gå for hvis du leter etter classy/penest look. selvom BT aldri vil godkjenne ettermontert xenon (enkelte har prøvd her i klubben, med alt orginal-deler med riktig delenr) og enda ikke fått godkjent. men med de linse-lyktene så ser det veldig bra/orginalt ut med 4300K xenon (40w er orginalt) og veldig få vil legge no spes merke til det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Facelift lykter? er ikke særlig lærd i hva som er hva her! Hva er facelift kontra angeleyes, fordel og ulemper ved dette?

Facelift = En utseendemesig forandring som ble gjort på en senere årsmodell av samme bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

20140802_123530.jpg

Følgene står på min bil? Ligner jo meget mye

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.