#1 Skrevet August 2, 2014 Har en S4 94 mod. som begynte å tikke etter litt hard kjøring. Kjøpte nye løftere, men tikkingen er der fremdeles: mad : Er det noe annet som kan lage denne lyden? Har prøvd å feilsøke å lytte men det er fra toppen lyden kommer fra, kan ventilene slå seg i sete? Er det noen gode råd for hvor denne tikkingen kommer fra? evt. hvordan jeg kan feilsøke etter dette? Det står i omslipte kammer fra Jonus med lashcaps. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2014 Høres ut som det kanskje kan være feil caps? Brukes ikke lashcaps bare med mekaniske løftere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2014 Korrekt oljetrykk i toppen? Har det funket på noe tidspunkt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2014 Mål oljetrykket ditt først som sist, for å utelukke for lavt trykk. Ventilløftere vil alltid tikke litt etter montering når de er nye, motor holdes på 2000 omdr og etter noen minutter skal tikkingen forsvinne. Hvilken olje og viskositet bruker du? Lash caps sammen med hydrauliske løftere? Hvorfor det? Byttet ventiler med kortere ventilstammer? Hvor mye er det tatt av basesirkelen på kammene? Om du nå har lash caps, og en ventilløfter har kollapset, da vil du få for stor klaring mellom løfter og ventilstamme, kanskje så stor at lash cap kan ramle av? Bare høyttenking fra meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2014 Alt har fungert supert og ikke hatt noen ulyder tidligere, dette kom etter å ha plaget den på høyt turtall over en lengre periode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2014 Mål oljetrykket ditt først som sist, for å utelukke for lavt trykk. Ventilløftere vil alltid tikke litt etter montering når de er nye, motor holdes på 2000 omdr og etter noen minutter skal tikkingen forsvinne. Hvilken olje og viskositet bruker du?Lash caps sammen med hydrauliske løftere? Hvorfor det? Byttet ventiler med kortere ventilstammer? Hvor mye er det tatt av basesirkelen på kammene? Om du nå har lash caps, og en ventilløfter har kollapset, da vil du få for stor klaring mellom løfter og ventilstamme, kanskje så stor at lash cap kan ramle av? Bare høyttenking fra meg... Oljetrykket har ligget på 2 - 2,5 på tomgang, jeg tappet av oljen og byttet denne samtidig som jeg byttet løftere. Men det tikket fremdeles kraftig, så jeg ville ikke plage den med for høyt turtall. jeg tappet så av oljen igjen og fylte på Mineralolje for å få ekstra oljetrykk men det hjalp ikke. Jeg har nå demontert toppen for å sjekke den, men kan ikke se at det er noe galt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2014 Men hvor lenge fikk den gå med nye løftere ? Erfaringsmessig så må nye løftere først stå på forhøyet turtall som Hermann nevner og gjerne en kjøretur i tillegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2014 Men hvor lenge fikk den gå med nye løftere ? Erfaringsmessig så må nye løftere først stå på forhøyet turtall som Hermann nevner og gjerne en kjøretur i tillegg Det kan nok være der det ligger at jeg ikke lot den gå lenge nok, og tok den ut for en test tur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...