#1 Skrevet August 2, 2014 (endret) har oppgradert til DSS R dysespisser på min 2,5 TDI rekke 5. men resultatet ble ikke helt som forventet. nye pakninger mellom topp og dyse samt nye skruer til holdegaffel + riktig moment. skiftet av spisser og justeringer av trykk er utført av et meget seriøst firma. Problemet er fusk / risting ved omdr. under 1800 og ved lett gass (borte hvis man gir på). Blir verre og verre jo lavere turtall. Bilen går strøkent på tomgang og ved full last. Prøvd å lure den med litt flytting av tenning men er helt likt. så spørmålet blir da: - ser det er flere som kjører med disse "super spissene" men er det bare jeg som har fått problemer? eller er det bare jeg som er petimeter? - hvordan finne ut hvor feilen ligger... feiljustert eller feil på selve spissen. lurer litt på å få tak i andre komplette dyser å skiftet en og en.. men allerede har dette kostet meg 5000 så å kjøpe enda et sett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 30, 2014 Dette er et helt vanlig problem med store dyser uten at software er tilpasset. Du kan justere IQ med vagcom til en viss grad og utover det så må det til en såkalt "hammer mod" for å få ned injeksjonsmengde på lave belastninger. Selvsagt er det skikkelig chip som skal til for å få utnyttet hele potensialet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 30, 2014 virker ikke som den får for mye når den er fusker (motoren hopper nesten ut av festene). så artig hvis andre med samme dyser forteller om de har hatt problemer da jeg strekt misstenker en produksjonsfeil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 30, 2014 Hvis det hadde vært feil på dysa så hadde firmaet som satte dem opp hatt problemer med å få satt åpningstrykkene riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...