Erfaringer med Møller ang sinkslipp?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har lyst å dele sine erfaringer med Møller ang sinkslipp og rustgaranti? Var en tråd her i vår, men denne forsvant når forumet var nede.

 

Har en sak nå ang 2009 Passat (reg 2008) Er et halvt år for sent ute i forhold til garantien, og Møller vil ha 50% egenandel på lakkering av begge bakskjermer. Bilen er solgt ny i Norge med alle servicer hos Møller. Både tak, førerdør og bakluke er tatt tidligere pga sinkslipp. Andre som har lignende erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg hadde en sak på Passaten, 2003 mod, så var det 70/30-deling. Ikke hørt eller lest noe om at de har gitt seg med det, men kan jo være tilfelle. Hørt angående 70/30%?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mor fikk 70/30 deling når hun tok sin 2007 passat for et halvt år siden ca.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en sak gående nå med en 08 mod passat. Der betaler jeg 25% å møller resten. Modern hadde også en 05mod A3 som var inne i fjord, der ble det også 75/25 deling. Dette var i begge tilfellene rust.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars: Er det import eller norsksolgt? Alle servicer hos Møller? Har hatt A3en inne for rep av sinkslipp også, var lettere å få godkjent hos Audi selv om det er samme folkene som sitter og avgjør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars: Er det import eller norsksolgt? Alle servicer hos Møller? Har hatt A3en inne for rep av sinkslipp også, var lettere å få godkjent hos Audi selv om det er samme folkene som sitter og avgjør.

 

Begge norsksolgt, og full servicehistorikk på begge to hos møller. Om bilen er import eller det mangler servicer kan dem vell om dem er kjipe nekte å batele noe som helst.

Passaten er nyrlig kjøpt in, å forige eier hadde akuratt hatt service på den på en non-vag verksted, å der fikk jeg bedskje om at jeg måtte ta en ny service på møller for å få dekket de 75% som møller nå dekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Las om en på et annet forum som måtte ta service til 5000 om han skulle få dekket 50%. Synes praksisen deres er litt rar, sender mail om at de dekker 50%, men skriver ikke noe om hvor mye det er i kroner, er jo det som teller. Om jeg skal betale 50% med alle servicer hos dem så kommer jeg ikke til å bruke de mer på hverken Passaten eller Audien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme har jeg erfart. tar du service så er det helt ok : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes hele praksisen er snål, faller det inn under garantien så skal vel ikke kunden betale halvparten. Men det er sikkert trumfet gjennom hos forbrukertombudet osv siden det åpenbart er fast praksis.

 

Men for å sette dette litt på spissen: Er det da Møller som bestemmer hvem som skal gjøre jobben, og er det de som innhenter/presenterer en pris der kunden skal dekke en viss prosent?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ikke garanti. Er bilen under 5år, norsksolgt og servicer er fulgt skal dette dekkes kostnadsfridd, å da er det garanti.

Disse sakene her kunden også må betale en andel er ikke garanti, men en ording møller kaller for goodwill, dette er såvidt jeg har forstått noe dem frvlig ønsker å gjøre da dem sikkert inser at det er for dårlig lakk på enkelte modeller.

Det er møller selv som priser jobbene, og om de har skadeavdeling i tilknyttning med forhandleren er det også de selv som gjør jobben.

I mitt tilfelle skal bilen leveres til Ljosland bil (vw/audi forhandler i konsberg), men de har ikke et egent skadeverksted, så de sender da bilen videre til et eksternt lakkverksted. Så om det lakkverkstedet faktisk fakturer det samme beløpet som Ljosland bil har gitt meg må gudene vite, billig var det vertfall ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde kanskje ikke vært det dummeste å sammenligne den prisen med et par prisoverslag fra andre lakkverksteder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte etterspørre pris i dag pga de har kun oppgitt en prosentsats som ikke sier meg noe. 8000 skal de ha av meg for lakkering av begge bakskjermene. Spurte hvor de legger skjøten, men det kunne han ikke svare på. Ba meg ringe til skadeavdelingen selv og spørre, selv om de sitter i samme bygg som han.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sant, det er kroner og øre man betaler, ikke prosenter. Det er jo prisen som betyr noe, ikke prosentsatsen. Det er jo sånn sett bedre å betale 100% av 7000kr, enn 50% av 16000kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har mailadressen til garantiavdelingen/ansvarlig hos Møller sentralt? Fant den på et googlesøk litt tidligere, men nå finner jeg den ikke igjen.

 

Edit: Jeg fant, kundehenvendelser@moller.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får oppdatere med hvordan det endte for meg. Etter en noe "krass" mail til Møller fikk jeg beskjed om at kundebehandler hadde oppgitt feil prosentsats, 25% skulle være det riktige, rart i og med at jeg ba han bekrefte om det var riktig med 50%.

 

Bilen ble iallefall levert hos Møller bil Drotningsvik i Bergen. Når jeg henta bilen oppdaget jeg 10-15 støvkorn i lakken, ett søkk som såg ut som silikon eller noe, MYE struktur på venstre skjerm, sig (evt dårlig slipt sparkel på venstre skjerm), liten flekk med lakkstøv over venstre dørhåndtak bak + dråper av klarlakk på begge siderutene bak, mulig de har tatt av dekkepapir før lakken var tørr eller noe : bh : De har satt opp time neste uke for å se hva de kan gjøre med saken. Her har virkelig kvalitetssystemet sviktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

opplevd mye rart med lakkavdeligen til møller men sist nå så var jeg værtfall heldig. lakkert begge sidene (forskjermer, dører og bakskjermer) og det er IKKE mulig å se at noe er gjort. dønn strøkent og overhode ingen fargeforskjell. selv om dette er sølv. så veldig fornøyd med dem denne gangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lakkert bakluke og førerdør for to år siden, det var upåklagelig, er tydeligvis svikt i systemet denne gangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en importert 2008 A6 Allroad av Coanda i Bergen. Denne har gått i Bergen og fulgt servicer hos Børge Olsen.

 

Når eg kjøpte denne oppdaga eg litt rust nede på dørene, fikk levert denne inn til møller for en vurdering om dette kunne være reklamasjon.

De plukket av dørliset etc og sendte meg en rapport.

 

Her er noen av bildene slik det ser ut:

[ATTACH=CONFIG]215069[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215070[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215071[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215072[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215073[/ATTACH]

 

Fikk tilbakemelding på at dette ikke var noe de ville dekke da bilen ikke hadde vært på servicer etc hos dem.

Prøvde og forklare at eg nettopp har kjøpt bilen og at eg personlig har brukt møller på alle mine biler oppgjennom.

Har i dag en Passat og som har gått fast til dem.

 

De nekta og sa at det spiller ingen rolle hva eg som person gjorde,her var det bilen og dens historikk som var avgjørende.

 

Fikk pris på 19 lapper dersom det klarte og fikse det uten og måtte skifte fordørene, men han mente at det kanskje var nødvendig og da ble prisen 24.000.

 

Litt rådvill her. Noen gode forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen er på service der eller ei ruster den jo like mye : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke opp bildene dine Jon. Har Møller sendt inn papirene til garantiavdelingen sentralt, eller bare avvist det blankt? Isåfall ville jeg prøvd hos en annen forhandler. For to år siden fikk jeg lakkert nedre del av alle 4 dørene på A3en min, den er regga i 2005, da var det noe utvida garanti på A3 iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Touranen min (f.reg 21/11-09) inne hos Møller Kalbakken i våres pga rust/sinslipp på tak, bakluke, 3 dører og kanal. Var med på hele gjennomgangen av bilen. En rekke bilder ble tatt og sendt videre til Møller sentralt. Etter 6-7 uker var dommen klar. ALT ble dekket 100% + leiebil hele perioden. Tid ble satt opp og bil levert. Dagen bilen skulel vært ferdig på så ringte de meg fra Møller. Når bilen var ferdig lakkert så oppdaget de at høyre siden MULIGENS hadde vært omlakkert før eller dårlig lakk fra fabrikk da bakdør og skjermer hadde heller dårlig fargematch. Den døren de hadde lakkert hadde perfekt fargematch med, tak, panser, fangere etc. Uten viere diskusjon tok Møller også da på seg å lakkere resten av siden for at det skulle bli 100%. Hentet bilen og selve lakkjobben var 100% godkjent. oppdaget etterhvert småfeil som at solskjermene satt feil vei, bakluka var ikke skikkelig justert og det samme med håndtaket på høyre dør foran. Dro innom med bilen, de tittet på den og satte opp ny tid. Viste seg også å være et bitte lite hakk i bakluken så den ble lakkert på nytt. Også denne gangen med leiebil hele perioden. Er snakk om Møller skadesenter, Romerike (Lillestrøm) og de har girr en utrolig god service i tillegg til meget godt utført jobb : rock :

 

Når det er sagt så har likevell Møller noe å lære av BMW. Har en 2004 525DAT regget i juni 2004, importer til Norge i 2006 og i all hovedsak ALLE servicer tatt på ikke merkeverksted. FAtter`n som bruker den bilen oppdaget noe sinkslipp på den og dro innom Jæger i Bergen. Og på den mer en 10 år gamle bilen som på toppen er bruktimport så dekker de bl.a dør og baklukehengsleer 100% uten å måtte søke BMW flere av rustskadene/sinkslipp. Noe var de i vil om så der var det full pakke med bilder etc så må jeg bare vente å høre hvor mye de dekker av skjerm og bakluke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg en importert 2008 A6 Allroad av Coanda i Bergen. Denne har gått i Bergen og fulgt servicer hos Børge Olsen.

 

Når eg kjøpte denne oppdaga eg litt rust nede på dørene, fikk levert denne inn til møller for en vurdering om dette kunne være reklamasjon.

De plukket av dørliset etc og sendte meg en rapport.

 

Her er noen av bildene slik det ser ut:

[ATTACH=CONFIG]215069[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215070[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215071[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215072[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]215073[/ATTACH]

 

Fikk tilbakemelding på at dette ikke var noe de ville dekke da bilen ikke hadde vært på servicer etc hos dem.

Prøvde og forklare at eg nettopp har kjøpt bilen og at eg personlig har brukt møller på alle mine biler oppgjennom.

Har i dag en Passat og som har gått fast til dem.

 

De nekta og sa at det spiller ingen rolle hva eg som person gjorde,her var det bilen og dens historikk som var avgjørende.

 

Fikk pris på 19 lapper dersom det klarte og fikse det uten og måtte skifte fordørene, men han mente at det kanskje var nødvendig og da ble prisen 24.000.

 

Litt rådvill her. Noen gode forslag?

 

Kjipt, kommer dette fra bak listene på dørene? Har jo vært en aksjon på dette fra Møller, hvor de bytter listene og utbedrer noe bak der for at det ikke skal komme rust igjen. Jeg fikk lakkert alle 4 dørene med nye lister på min forrige A6 før den var 5 år gammel. I tillegg ble det i forbindelse med samme aksjon byttet innstegslister og utbedret noe under der + utbedret noe bak baklyktene som sitter på bakluken og lakkering av denne.

 

Vet at dette med rust er veldig vanskelig å få dekket, uansett merke har jeg inntrykk av. En kompis med Passat som snart er 5 år gammel hadde den inne for sinkslipp e.l. og fikk klar beskjed om at etter 5 år var det nesten bare å glemme å få noe på garanti..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har Møller ordnet opp i problemene, og bilen ble lakkert på nytt. Ser bra ut nå, så tror de har hatt en ekstra sjekk denne gangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge venter man normalt på svar fra Tyskland angående sinkslipp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.