bremsestempel sitter fast audi allroad 01 mod

Anbefalte innlegg

Ta ut stempelet og hon opp caliper'n. Biltema har honeverktøy til det. Så nye tetinger og bremsefett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut stempelet og hon opp caliper'n. Biltema har honeverktøy til det. Så nye tetinger og bremsefett...

Men hvordan få ut stempel? Kan man bruke det verktøyet jeg linket til eller er det noen annet triks for å få stempelet ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett deg i bilen og tråkk på bremsepedalen. da pleier stempelet komme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett deg i bilen og tråkk på bremsepedalen. da pleier stempelet komme

Bruke hydralikken ja. Det må prøves.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka hver gang her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åh du fikk det ikke ut! Ja da ere bare å trå på pedalen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også dyttet ut stempler med trykkluft, men da må du ha en kloss imellom og gjerne gjøre hele greia inni en tykk pose, for det kan poppe bra.. :P

Hydraulikk er trygt, ja.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt skru inn en fett-nippel og bruke fettpresse. Men da blir det noe kliss å gjøre rent da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har vel HP2 caliperne, og da blir det litt mer ball med å få ut begge stemplene. Det ene vil nok løsne før det andre og da må du legge på et mothold på dette før det går helt ut. Så vil det andre stempelet også komme når det får lagt på trykk igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukket i stykker et sett med HP2 kalipere for noen uker siden. Da brukte jeg hyrdraulikkpresse med overgang bremsenippel for å presse ut stempelet. Måtte bruke rimelig greit med trykk for å få de ut. Fikk først ut det ene stempelet, dyttet det deretter tilbake og satte på en ters for å hindre at det kom ut igjen. Deretter løsnet det andre. Plukket av tersen på det første stempelet, og brukte skrustikka på å holde igjen stempelet mens jeg dro av kaliperen for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse gode tips her. Får se om jeg får hivi meg på dette ikveld. Henta overhalingskit idag iallefall. Så får vi tro den caliperen blir bra igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.