Anbefalte innlegg

Foreslått salgspris: kr 99.000,- eks. omregistrering.

 

Side.jpg

Front og side.jpg

Side 2.jpg

Farge: LY3H rød

Gir: Manuell 5-trinn

Felger: 7x17" Inter action med 225/45-17" ContiSportContact 5 (fra 2014-sesongen)

Km-stand: Ca. 285.000

Utstyr: ABS-bremser, tåkelys foran og bak, setevarme, sort helskinn, grønntonet frontrute, Kamei sportsgrill, skinntrukket tre-ekers ratt, el. vindusheiser foran og bak, 12 V kompressor til reservehjul.

 

Bilen er importert fra Tyskland i 2002, og jeg er tredje eier i Norge. Har eid bilen siden 2010, og har delvis restaurert bilen slik at den i dag fremstår i relativt god teknisk stand (minus forhold om motor, forklart senere). Bilen er ikke vinterkjørt siden jeg overtok den, og er kjørt ca. 15.000 km av meg. Mens jeg har eid bilen er følgende gjort (grovt sett):

-Ny bakaksel

-Nye støtdempere foran og bak

-Nye fjærbeinslagre foran

-Nye fjærbein foran

-Nye foringer foran (alle)

-Nye styrestag foran

-Nye stabilisatorstagsforinger

-Ny bakfjæring

-Nye foringer i bakaksel

-Nye bremseskiver foran og bak

-Nye bremseklosser foran og bak

-Nye bremsekalippere og kalipperholdere bak

-Nye bremserør og bremseslanger bak

-1 stk. ny spindel bak (venstre side)

-Nye hjullagre bak

-Reparert steinsprut i frontrute

-Varmeapparatregister ny

-Ny radiator

-Ny katalysator

-Ny lambdasonde

-Nye tennkabler, tennplugger, rotor og fordelerhus

-Nytt luftfilter

-Oljeskift og nytt oljefilter

-Ny bak-eksospotte og klammer til eksosanlegg

-Ny Alpine radio/CD-spiller med Bluetooth handsfree og A2DP

-Skiftet lampene i instrumentpanelet og i brytere inne i bilen

-Nye ABS-sensorer bak

-Ny ABS-sensor foran, venstre side

-Nye drivakselmansjetter, høyre side

 

Motoren har etter min mening for dårlig trekk-kraft (18 s fra 0-100), og det medfølger derfor en byttemotor (NG2) inkludert i prisen. Byttemotoren er trolig i god stand, og har 180.000km på telleren.

 

Prisen er sett i forhold til årsmodell og kilometerstand relativt høy, men det er basert på det store omfanget av renovering mener jeg prisen likevel ikke er spesielt høy. Forutsetningen er at en ny eier er interessert i å beholde bilen i lang tid, noe som vil si relativt lave årlige vedlikeholdskostnader.

 

Det er hovedsakelig blitt benyttet originaldeler, ekskl. støtdemperne, som er gassdempere fra Kyb.

Kjente feil:

-Bagasjeromsbelysningen virker bare av og til

-Dårlig trekkraft i motor (kompresjon målt OK). Motoren bør skiftes. Både en brukt mengdefordeler og byttemotor kan medfølge.

-Cab-trekket (6 år gammelt) er manuelt, og går ikke opp uten bruk av nødnøkkel

-Motorromsbelysning defekt

-Fjernlys-lampe i dashbordet defekt

-Slitte sidelister (på dørene), nye deler medfølger

-Slitt skinn på girkulen

 

Bilen er EU-godkjent i mai 2014 uten andre mangler enn defekt dashbordlampe for fjernlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.