#1 Skrevet August 5, 2014 Jeg har hatt trøbbel med at plastskjermene på Scout´n min løsner av og til. I følge Møller/Skoda er det sjelden at dette skjer men noen tilfeller er det på Allroad og Alltrack. Forhandleren jeg kjøpte bilen hos har vært grei å tatt kostnaden men sier det vil være begrenset hvor mange ganger de kan gjøre det siden det mest sannsynlig er ytre påvirkninger, dette kan jeg jo forstå sett fra deres side. Jeg er glad i bilpleie og vasker bilen ofte, så jeg lurer på om noen smarte hjerner kan se hva av produktene som potensielt kan løsne lim og dobbelsidig tape. Dette er det jeg primært bruker: Prickbort (sjelden etter voks) Proglazer sin forvask, Micro, skal være lik Surfex HD 1:15-20 (hver vask) Iron X (sjelden typ 2 ganger i året) Korrosol (sjelden typ 2 ganger i året) Chemical Guys Maxi Suds II blandet med JIF bilshampo i foam lance. (annenhver til hver tredje vask) Maxi Suds II i bøtte. (hver vask) Før jeg fikk ordentlig voks på bilen var jeg nødt til å bruke mye avfetting (Prickbort) for å få den klar til berøringsvask. Nå gjør Swissvax jobben så greit at det holder med svak avfetting. Noen som har noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 5, 2014 Har opplevd at både surfex og prickbort løser lim om det blir liggende for lenge, kan hende det er vanskelig å spyle bort alt? Få dem til å feste med tech 7, det tåler det meste;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 5, 2014 Har opplevd at både surfex og prickbort løser lim om det blir liggende for lenge, kan hende det er vanskelig å spyle bort alt?Få dem til å feste med tech 7, det tåler det meste;) Mulig det, er bilen veldig skitten ligger Prickbort gjerne i 10 minutter før bilen blir skummet. Jeg er svært nøye med høytrykkspyleren så jeg tror nok alt er av etter vask. Tec7 er genialt, får gjøre det slik selv om det skjer igjen. Akkurat hentet bilen fra Møller hvor en dørlist er byttet fordi den plutselig slapp, vært inne 2-3 ganger før da skjermene rundt hjulbuene slipper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 5, 2014 Tenkte mer på at det kanskje legger seg under skjermene også får du ikke spylt det ordentlig bort etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 5, 2014 Tenkte mer på at det kanskje legger seg under skjermene også får du ikke spylt det ordentlig bort etterpå? Nei det løsner fra oversiden de gangene det har skjedd. Bilen blir skylt med MASSE vann, både etter forvask og etter selve vasken så alt skal være helt vekke. Får la avfetting etc ligge på litt mindre tid neste gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2014 Noen fra skadeverkstedet hos Møller som har vært borti dette tidligere på Allroad/Alltrack/Scout? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2014 Hm,har en teori at prickbort ikke er så heldig for alt,jeg opplevde baklyktene "krakilerte" på min 2 år gamle skoda fabia,tror prickbort egentlig var synderen her. jobber med skoda,og føler ikke det er veldig mye utskifting av hjulbuelister som løsner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2014 Hm,har en teori at prickbort ikke er så heldig for alt,jeg opplevde baklyktene "krakilerte" på min 2 år gamle skoda fabia,tror prickbort egentlig var synderen her.jobber med skoda,og føler ikke det er veldig mye utskifting av hjulbuelister som løsner. Takker for svar Geir. Jeg har brukt PB en del og lar den ligge lang tid så kan godt hende det er den som gjør dette. Nå er bilen vokset så da trenger jeg heldigvis ikke så sterk avfetting så ofte, svak microavfetting gjør jobben fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...