Bilen slepper seg ned på en rar måte Golf 5 2007

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har prøvd å søke her men fant ikke svaret jeg trengte.

Jeg har nylig skiftet felger på min VW golf R-TSI 2007 til 8.5"x19 ET45 og har 5mm spacere på. Det har gått smertefritt til nå bortsett fra litt knirkelyder som kommer ved knappe kanter (bru skøyter, smådumper i veien etc.). Jeg tok idag av venstre framhjul for å se om felgen tar borti noe inni hjulbuen og det kan se ut som at dekket har tatt borti demper armen (under fjera). Satt på dekket igjen å skulle rygge bak for å flytte bilen litt så sank den ganske mye venstre foran og høyre bak. Rygget meg så til et helt flatt parti og gikk ut for å se, og da var bilen sunket på høyre forran og venstre bak. Kjørte litt fram og tilbake på det flate partiet og bilen justerte seg til normalt igjen (like mye klaring på alle hjul). Rullet meg så fram for å parkere i carporten, og da sank den igjen på kun høyre forran.

Glemte å ta bilder, men er det noen som har opplevd det samme og vet hva årsaken til dette kan være? Jeg har ikke opplevd at dette har skjedd før. Har ikke kjørt bilen lengre enn 10meter etter jeg oppdaget dette.

Takker på forhånd for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må tilføye en ting til, når jeg hadde bilen jekket opp framme så løftet den seg veldig på motsatt side (høyre framme).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginalt understell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte med en gang at dette hørtes ut som luftunderstellet mitt når ventilblokken var halv gåen, men har denne golfen noe ettermontert kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det orginale understellet som er på ja. Ingenting ettermontert på understellet fra min side. Kun skiftet felger. Prøvde igår kveld å kjøre til butikken og det gikk uten at jeg merket noe unormalt ved kjøring. Kjørte helt rolig og forsiktig og bremset godt før hver dump i veien. Det så ganske normalt ut rundt hele bilen etter litt kjøring. Prøver og legge ved et par bilder etterpå når jeg er på en pc så kan dere få se bakhjulene. Det er ikke så mye forskjell på høyre og venstre side bake på bildene, men dere kan se at venstre side er sunket litt ned. I går når jeg slrev posten, så var de sidene som hadde sunket så langt nede at sporene på dekket gikk under hjulbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.