Problemer med AC, ulyd når kompressor går, Audi A4 B5

Anbefalte innlegg

Har en kompressor jeg mistenker er i ferd med å takke for seg, men sjekker symptomene her inne, før jeg bestiller en ny.

Ac fungerer for så vidt som den skal, kaldt i bilen når man kjører, men sliter med å holde det kaldt når bilen står rolig i kø/ med motoren på tomgang.

En jævla raklelyd i motorrom når kompressor går, ser turtallet dropper idet den setter i gang før den stabiliserer seg normalt.

Når tempen er som innstilt, eller jeg slår av klimaanlegget, blir det stille.

Jeg holder en knapp på kompressor, håper noen kan bekrefte om jeg er på rett vei...

Kan man forresten bytte denne selv, må anlegget tappes ned eller er det noen måter å reversere på, slik at man kan kjøre kjølemediet inn i en beholder i anlegget eller noe. (På samme måte som varmepumpe til hus.)

Hva bør jeg i så fall passe på/ feller, foruten det med gass under trykk, farlig gass osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er hvert fall ny pumpe og tørke bestilt, så får vi se. Hørte litt skrik i ei reim i går når pumpa startet, så er vel et tegn på at den går litt tungt.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompressor jeg mistenker er i ferd med å takke for seg, men sjekker symptomene her inne, før jeg bestiller en ny.

Ac fungerer for så vidt som den skal, kaldt i bilen når man kjører, men sliter med å holde det kaldt når bilen står rolig i kø/ med motoren på tomgang.

En jævla raklelyd i motorrom når kompressor går, ser turtallet dropper idet den setter i gang før den stabiliserer seg normalt.

Når tempen er som innstilt, eller jeg slår av klimaanlegget, blir det stille.

Jeg holder en knapp på kompressor, håper noen kan bekrefte om jeg er på rett vei...

Kan man forresten bytte denne selv, må anlegget tappes ned eller er det noen måter å reversere på, slik at man kan kjøre kjølemediet inn i en beholder i anlegget eller noe. (På samme måte som varmepumpe til hus.)

Hva bør jeg i så fall passe på/ feller, foruten det med gass under trykk, farlig gass osv...

Om du har kobling som passer på anlegget så kan du tappe og fylle på igjen, du kan bruke samme som er til varmepumpe

Det tar vel ca 1 time med tapping og 1 time på fylling kan kan gå litt lenger tid og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.