#1 Skrevet August 6, 2014 Hei, Ser på en Corrado G60 1989 mod som har rullet 213.000km. Dette er i bunn og grunn en prosjektbil, bilen må hentes opp utvendig, innvendig og det må ryddes i motorrommet. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen gode tips til hva jeg burde sjekke nøye. Skal løfte den opp og ha en gjennomgang av den en dag (om den ikke blir solgt i mellomtiden). Den er ikke EU-godkjent, men alle manglene er reparert, bilen er ikke vist. Men jeg har ikke noe kjennskap til disse bilene, og ønsker litt råd ang hva jeg bør se etter, og hva jeg må kontrollere ekstra nøye. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 7, 2014 Historikk på G-lader er vel en kjent ting man må sjekke på disse motorene. Evt. sjekk hvor mye den lader, og se om du ser noe oljesøl rundt akslinger på G-laderen. Evt. skru av det lille dekselet over det minste drevet på kompressoren for å se om det er noe spor av oljesøl ut av simmeringene. Standard G60 skal vel lade 0,6bar hvis jeg husker riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 7, 2014 Bilen jeg så på ble solgt før jeg fikk tatt den på jobben for en titt. Men jeg er åpen for å se på flere, da dette er ganske spennende biler. Selv om jeg i utgangspunktet er ute etter en Golf II, men greit å holde øynene åpne i markedet. Takk for svar, og jeg tar gjerne mot flere tips til ting som burde undersøkes ved kjøp. Jeg har stort sett mulighet til å løfte opp bilen, om prøvekjøring ikke foregår for langt unna hjemtraktene -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...