Anbefalte innlegg

Søkte i forumet, men fant ingen direkte treff med det første.

Ser etter ny bruktbil, og søkekriterier på Finn.no, eliminerer meg ned til to Audi modeller, a6 vs a4, 2006-2009.

Det er ikke all skriving på nettet om 2,4 V6 motoren som er den beste, men er den virkelig så "ubrukelig"

Bensinforbruk er ikke så viktig for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har to a6'er en med 1,8tq chippet til 196 hk og en 2,4q 170hk.

1,8t har gått bra og er mye sterkere og bedre og kjøre.

2,4'en er som regel kombinert med automatgear og er trå og kjøre.

Det hjelper litt og sette kassa i sport, men det blir 1,8t med chipp på meg neste gang...

Merk at begge mine er typ 4b.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er 4B og 4F (som trådstarter refererer til) 2 helt forskjellige biler. 2.4 i 4B er vel kjent for å være et "kjedelig" motoralternativ som fort er tørst i forhold til sine storebrødre. Men V6 og automat er jo en komfortabel milsluker :) 2.4 i 4F har jeg lite kjennskap til annet enn at den har 24v i motsetning til den gamle som har 30v. I tillegg er den vel en av de slappeste bensinmotorene en får til 4F :)

Når det gjelder A4 B7, så er den mye det samme som B6 som jeg har, og må si meg fornøyd med 1.8t. Den er snill på forbruk ved "normal" kjøring, dog økende i takt med mengden av inspirasjon i kjørestil ;) Fin motor med godt skyv til dette chassiset.

Tror du må finne ut hvor mye plass du trenger først. Blir det A4 er 1.8t fin, blir det A6 ville jeg nok personlig gått for en annen motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok jeg hadde valgt A4 1.8T , mye mer anvennelig motor.

2.4 er og forblir en slapp motor i mine øyne.

Du sier du ikke bryr deg om bensinforbruk , det gjør forsåvitt ikke jeg heller.

Men synes det er greit å få litt igjen for bensinpengene , gidder ikke øsle bort bensin på noe som ikke gir svar når man trykker gassen i bunn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du vil ha bensinmotor så er vel 2.4 av den årgangen grei tenker jeg. Det er ikke så mye skriv om denne motoren, etter hva jeg har sett, så det er sikkert en relativt pålitelig konstruksjon. Hva kraften angår så vil den neppe overgå en chippet turbomaskin(bensin eller diesel), men så har den heller ikke så mange deler som kan ryke. Om jeg skulle valgt med hjerte, ville jeg valgt 3.0tdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3,0tdi er gromt, MEN 3,0T er ENDA grommere :) Har prøvd slik og det er fantastisk maskin.

Ellers synes jeg 1,8T i A6 er litt tamt. 2,4 river heller ikke skinnet av pølsa og har lite bunndrag, men har fin lyd og sviver veldig stille.

Jeg hadde gått for 3,0tdi eller 3,0T. Men det er kanskje litt andre summer det er snakk om da ? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.