#1 Skrevet August 7, 2014 Hei Har per dags dato en Transporter T4 2.5TDI som brukes som felles bil i stor familen, den begynder å bli svært opprustet. Behovene er i endring og bil med 7-8-9 seter hadde vert praktisk for å ta med alle kidsa i stor familien på tur samtidig. Har da kikket på Multivan som et godt alternativ. Men de er grisedyre som 2.5TDI, og unødvendig fine. Men det slenger mange 2.4d, og Transporteren er en fin-fin donor av motor og drivverk. Utover et hjullager og en clutch en bytter når den flyter over er den tipp topp mekanisk. Men er dette en kurrant konvertering? Er vel startsperre på 2.5TDI, og elektronisk dieselpumpe så litt kabel salat er med regnet. Er det forskjell om det er en tidlig eller sen 2.4d? forskjell Transporter mot Multivan i motorrom? mvh Hans 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 8, 2014 Bare å flytte over komplett pakke, motor/gir, forstilling, komplett ledningsnett, dashbord etc. Det er jo mange som gjør dette i forbindelse med VIP-ombygging og lignende. Som alltid, snakk med Trafikkstasjonen først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 8, 2014 Ledningsnett som i motor nett eller noe mer? Antar at 1996 tdi har Startsperre? Vurderer denne http://www.finn.no/41218041 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 8, 2014 Den har nok startssperre ja, men den sitter vel i instrumentet som i andre VW. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 8, 2014 96 har startsperra i pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 8, 2014 Som fører til at en må gjøre hva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 8, 2014 Alt dette får du svar på om du spør gutta på vwbus.no, eget forum for vw busser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2014 Et raskere og mye enklere alternativ er å turbokonvertere 2,4. Blir mye bedre enn orginalt men ikke like godt som orginal 2,5tdi. Ta med IC, innsug, eksosmanifold, turbo, litt slanger/rør og oljekjøler. 96 har startsperra i pumpa. Ehhh, har den ikke IMMO 1 som er en egen hvit boks utenfor både instrument og pumpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2014 Tenkte å chippe 102hk tdi motoren etterpå. Gidder ikke før den får en ny clutch 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...