Tiguan bremser bak - høy slitasje klosser - garanti

Anbefalte innlegg

I forumkrasjen forsvant det en tråd med erfaringer om bytte av klosser (og flere bremsedeler?) på garanti på Tiguan. Hun høyre bak? Kun de med el.brekk?

Kunne vi samlet disse erfaringene på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun Tiguan med el brekk.. dvs alle :)

Klosser bak begge sider. Tror ikke det er mulig å få kjøpt enkle klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk :) Men er det høyre side klosser som slites mest? Evt ut/innvendig? (Hva bør man følge mest med på?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er de indre klossene som slites mest. Slik er det også generelt, men for Tiguan som har el brekk slites disse unormalt mye slik at man får de bytta på garanti.

Usikker på hvor mange runder man får dekket av garanti.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mamma's 2009mod har nå gått 102000km.

De fikk dekket bremseklosser på 30000km service og 60000km service.

På 90000km service måtte de byttes igjen, og da fikk de ikke lenger dekt klosser bak.

Mine foreldre syns Møller har opptrådt veldig fint i denne saken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også byttet klossene bak på min -12 Tiguan når den hadde gått ca 40 000km.

Nevnte til VW at jeg hadde lagt merke til dette , og vips så hadde de satt opp en time for å bytte klossene.

Ryddig oppførsel fra Møller for min del ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett at det finnes flere teorier om hvorfor. Er det noen som faktisk vet hvorfor. En av døttrene mine har kjøp seg Tiguan, så det hadde vært kjekt å vite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Årsaken som fabrikken sier er pga høy bakkeklaring så kommer det mere dritt inn i klossene bak som gjør at de henger på og slites fortere. Så er mest tiguan og alltrack som er plaget med dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.