Bytte til nyere instrumentpanel(Rød til Hvit/farge) - Passat 3C

Anbefalte innlegg

Hei,

Har noen noe erfaring eller linker med info som sier noe om det er mulig å bytte instrumentpanel i en 2007 passat 3C med rødt display, til ett nyere som er hvitt, evt enda nyere med farge?

Jeg ser han her har gjort det bl.a.: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4662426-2005-Passat-with-2010-toys

Der skriver han at man må åpne pluggen bakpå og flytte om på masse kabler for at det skal virke, dog er skjemaet hans for dette ikke helt fullstendig.

Har også funnet info rundt om kring om folk som har byttet uten å gjøre dette, i hver fall tilsynelatende.

Har noen f.eks. tilgang på skjemaer på sånt, fra instrumentpanel med rødt-, hvitt- og fargedisplay?

Evt. om noen har gjort det selv eller vet om noen som har.

Sikler mest på instrumentpanel med fargeskjerm, men antar det er mer komplisert enn å bytte til et hvitt.

Ble Passat 3C noen gang levert med fargeskjerm der, eller er det fra nyere passat?

Og mens jeg skrev dette, fant jeg bl.a. disse to:

http://www.ebay.com/itm/181492495052

http://www.ebay.co.uk/itm/170910421870

Så da er det kanskje håp? : smil :

Alle tips er gode tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carsystems.pl har mye. Kan sende de en Mail og høre eventuelt også. Også kan du bestille av de gjennom Sondre så kan det hende prisen blir litt bedre også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Broderen ha gjort det på sin, bestilte fra en i Danmark

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim: når han gjorde det, var det plug and play? Antar han måtte bruke slik overgang jeg linker til? Var det farge-display som er i nyere vag, eller instrumentpanel med hvit farge som kom på Passat i 2008?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristian: problemet er ikke å få tak i, lurer mest på om det med fargeskjerm er vanskelig å få til å fungere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente du kan spørre de om det er mulig også. De svarer fort på Mail og er hjelpsomme;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah sant. Men nå ble plutselig ikke dette første prioritet fremover :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kim: når han gjorde det, var det plug and play? Antar han måtte bruke slik overgang jeg linker til? Var det farge-display som er i nyere vag, eller instrumentpanel med hvit farge som kom på Passat i 2008?

Det va farge mener jeg ja brukte overganger var Plug and play, visst du vill kan jeg sjekke mer, bare pm meg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet att han har farget display å det var Plug and play med slike overganger

Kjøpte alt fra http://www.naviparts.dk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftet att han har farget display å det var Plug and play med slike overganger

Kjøpte alt fra http://www.naviparts.dk

Nice, takk! :)

Tenkte jeg skulle spørre, men har ikke rukket det enda.

Vet du forresten om han hadde rød skjerm der fra før? Evt. hvilken årsmodell bil det var? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hadde rød skjerm ja,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten, her forventer jeg at du oppdaterer med en DIY når du er klar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å skaffe med farger å slike overganger så bytte å har man hvit farge så trengte man ikke overganger så han

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vært ganske rett fram det ja, håper det i hvert fall :P

Utfordringen er vel å åpne opp alt uten å knekke noe plast eller klips...

Kommer sikkert bilder av det, pleier å ta en del når jeg holder på ;)

Blir uansett ikke enda, har plutselig fått masse å gjøre og å bruke penga på(skal flytte).

Så jeg vet ikke helt når det blir enda. Men da vet jeg at det bør være mulig uten for mye knot! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så om jeg har hvit kan jeg få farge-fis uten noen overgang? hmmm.... :P Skal du kjøpe min hvite om jeg kjøper farge eller? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir nok farge på meg, hvis jeg først skal bytte. Ikke vits å bytte to ganger :P

(selv om jeg har gjort det med ratt..)

Edit: tipper vel også ingen av oss har planer om å bruke mange tusen på det akkurat nå :P Nok å bruke penga på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det var nesten plug n play? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke gjort dette selv enda, men planen er å gjøre det etterhvert(håper jeg).

Fra hvit til farge skal det etter hva jeg har skjønt være plug n play.

Fra rød til hvit eller farge må man ha en overgang for pluggen. Det får man kjøpt ferdig.

Så må man selvfølgelig ha ramma rundt som matcher instrumentpanelet :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fant jeg ut, men takk for heads up! :)

Har bare det kjedelige røde i dag :/

Er det noen av dere som har ettermontert grøftelys forresten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det, ganske rett fram. Kjøpte ledningsnett fra bilkomponenter.no. Følger med koblingsskjema, man kobler seg til to steder oppunder dashbordet på elektronikken der, pluss et par andre ting, og bytter lysbryter. Fungerer 100% som originalt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.