olje lampe lyser under 2000 o/min

Anbefalte innlegg

var og kikket på en 98 mod. polo i dag... var ute og prøvde den og hver gang jeg kom under 2000 o/min kom det en alarm og olje lampa begynte og lyse.. det er nok olje og alt på bilen!

noen som har vært borti dette før? kan det være dårlig kontakt, eller en føler? eller er det olje trykket som blir borte ville vært litt rart det oxo når bilen går fint ellers? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste VAG har to følere, ofte er det en over og en for under 2000. Så dersom det kun lyser under så er det sannsynligvis kun en defekt giver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke banne på dette, men mener det ofte er to oljetrykksfølere, en for turtall over f.eks. 2000 og en for turtall under f.eks. 2000. Om den for turtall under 2000 er defekt, vil det du opplever kunne skje.

 

EDIT. Tord kom meg i forkjøpet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er det ja får høre med en vw- forhandler i morra, men jeg tenkte meg at det kansje var noe slikt jeg oxo... er det noe annet en må se etter på disse bilene som er en svakhet?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for det kan ikke være oljepumpa som begynner å bli dårlig...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for det kan ikke være oljepumpa som begynner å bli dårlig...?

 

Selvsagt kan det være det, eller tett oljefilter, men sannsynligheten for defekt giver er større.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.