Trenger råd - må (plutselig) bytte turbo og motor på Passat 2006 2.0 tdi 4Motion

Anbefalte innlegg

Min skoda 08 2,0 tdi 170 cr skjedde det samme på 288.000km medbringer til oljepumpe røk. Dog før jeg kjøpte bilen. Måtte bytte motor og turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi Skoda er laget av overskudds delene som ble igjen i hylla etter at VW og Audi hadde forsynt seg...ergo gammel type pumpe.

 

Den du hadde er den første jeg har hørt om som det har skjedd på med CR motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi Skoda er laget av overskudds delene som ble igjen i hylla etter at VW og Audi hadde forsynt seg...ergo gammel type pumpe.

 

Den du hadde er den første jeg har hørt om som det har skjedd på med CR motor.

En motorkode er vel motorkode er det ikke? Er jo samme motorkode som i audi a6 4f 2010 mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dermed sagt at det er samme delene i dem. Kommer ann på årsmodell og hva slags deler som er oppgraderte/forbedret.

Og en Skoda blir aldri en Audi...:);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får opp feilen ved "4-5 anledninger"? Du må da for guds skyld ikke kjøre en meter før du finner ut om det mangler oljetrykk eller ikke!. Du må som regel over 2000rpm før oljetrykksvakta slår inn.. Kan stå en evighet på tomgang uten at den sier ifra.. Obs..

 

Kan oppdatere litt vedr problemet jeg hadde.

 

Min feilmelding kom ikke kun over 2500rpm, den kunne komme også på tomgang. At jeg kjørte videre var i samråd med verksted etter diskusjon av type symptomer.

 

Jeg har nå tatt oljeskift med grundig flushing før ny olje og filter. Gammel olje var ganske mørk og det virket som det kunne være litt lite olje på motor også. (selvom denne blir peilet jevnlig og etterfyllt om nødvendig)

 

Den (litt flaue) konklusjonen er at denne feilmeldingen må ha kommet grunnet dette siden det ikke kommet noen feilmelding nå etter en god ukes test i alle turtallsregistere.

 

 

Jeg er foreløpig happy med at dette ikke var verre! (bank i bordet....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får si fra om du trenger noen til å bytte motor... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygg om til 1.9tdi pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke dermed sagt at det er samme delene i dem. Kommer ann på årsmodell og hva slags deler som er oppgraderte/forbedret.

Og en Skoda blir aldri en Audi...:);)

 

ok, nei, derfor kjører jeg audi nå. Men skodaen superben var gulle god den, kunne lett hatt en slik igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.