Hvordan reparere kantskader?

Anbefalte innlegg

Lurte på hvordan folket går frem for å reparere kantskader på felger? : klø :

Eventuellt om noen vet av firma som tar slikt? Helst i Trondheims- eller Haugesundsområdet.

Er forsåvidt snakk om relativt grove skader.. wooo! : vinke :

 

IMAG3439_zpscziwvao9.jpg

 

IMAG3438_zpsm0socfmt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på hva slags finish du skal ha. Du kan ta det med dremel eller vanlig manuell fil og pussepapir, dersom du skal ha polert kant. Kan fjerne grove skader uten å måtte fylle i noe. Men er det for grovt og du skal ha polerte kanter, må du sveise i nytt metall. Dersom det er grove skader og du bare skal lakkere de etterpå, så bruker du kjemisk metall - dette kan til og med pulverlakkers over. Ganske lettvint å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lakkeres etterpå, helst pulver. Renger med man må gå over og rengjøre sårene før man kjører på med kjemisk metall?

Hvordan er det å pusse ned det kjemiske metallet etter det har herdet? Hørt rykter om at det blir rimelig hardt :P

Har du noen merker eller forhandlere av kjemisk metall å anbefale?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke kanten tykk nok til at du bare kan dreie bort det som er skadet uten at du risikrere at dekket ramler av.. ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lakkeres etterpå, helst pulver. Renger med man må gå over og rengjøre sårene før man kjører på med kjemisk metall?

Hvordan er det å pusse ned det kjemiske metallet etter det har herdet? Hørt rykter om at det blir rimelig hardt :P

Har du noen merker eller forhandlere av kjemisk metall å anbefale?

Har brukt Plastic Padding sin kjemisk metall på de felgene jeg har fikset, og den fungerer bra.

 

Greit å vaske reint med aceton eller noe annet som ikke legger igjen noe fett eller olje før man påfører kjemisk metal, ja. Null problem å pusse ned etterpå, faktisk:) Bruker Dremel til å ta det groveste, så gå over med pussepapir på kloss etterpå. Bruk gjerne 4-600-papir til slutt, så slipper du å risikere å få pussestriper gjennom lakken ettersom det kjemiske metallet vil synke noe. Men nå er jo pulverlakk temmelig tykt, så ingen fare uansett. Jeg har brukt grovere papir på mine felger, utenom at det synes i etterkant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke kanten tykk nok til at du bare kan dreie bort det som er skadet uten at du risikrere at dekket ramler av.. ?

 

Ser det litt dårlig på bilde, men er ett par plasser hvor felgen har fått en ganske så god trøkk å bøyd/gravd ut en del, så må bygges opp en del.

 

Har brukt Plastic Padding sin kjemisk metall på de felgene jeg har fikset, og den fungerer bra.

 

Greit å vaske reint med aceton eller noe annet som ikke legger igjen noe fett eller olje før man påfører kjemisk metal, ja. Null problem å pusse ned etterpå, faktisk:) Bruker Dremel til å ta det groveste, så gå over med pussepapir på kloss etterpå. Bruk gjerne 4-600-papir til slutt, så slipper du å risikere å få pussestriper gjennom lakken ettersom det kjemiske metallet vil synke noe. Men nå er jo pulverlakk temmelig tykt, så ingen fare uansett. Jeg har brukt grovere papir på mine felger, utenom at det synes i etterkant.

 

Tror jeg prøver meg på noe slikt da! Kan ikke bli så mye værre :P

Takker for hjelpen! Kommer sikkert flere spørsmål når jeg får startet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.