Kapitulasjon og innlevering av vogna for feilsøking på verksted

Anbefalte innlegg

Edit: fikk åpnet linken i google docs.

Med og uten VNT.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser jo normalt ut etter hva jeg har skjønt av hvordan det hele fungerer. Du kan jo logge blokk 1 også for å se hvor mye diesel som blir sprutet inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den grafen er litt premature..

 

Fikk kjørt noen drag i tredje nå, og der er stor forskjell med og uten VNT. Får fortsatt ikke lagt ut bilde. Uten VNT så legger N75 seg helt oppe og forsøker vel å sette turbo i mer åpen posisjon for å lettere få den til å spinne og få opp trykket som er for lavt. N75 med VNT ligger i mellomsjiktet og regulerer turbotrykket fint til det som skal være.

 

Jeg sleit litt med å få til draget uten VNT siden motoren gikk i nødmodus. Da la N75 seg helt need på 20 tallet og trykket lå på ca en bar. Da låser den muligens av for spinning av turbo i det tatt?

 

Siden turbo tilsynelatende jobber lett med å holde trykket med VNT, betyr dette at det ligger mye uutnyttet potensiale i disse turboene?

 

 

https://drive.google.com/file/d/0B5aARW6BiBRDMjNnXzV2RFhHSU0/edit?usp=sharing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blanke ark og nytt kapittel. Jeg kapitulerte og leverte bilen inn, men dem fant ikke noe feil. Dvs dem tok seg vel egentlig bare en kjøretur for å leste av verdier og fant ikke noe avvik på de verdiene som dem skal sjekke, og friskmeldte derfor vogna. Mekanikeren sa også at han ikke ville ha reagert noe på bilen om den hadde kommet inn for normal service. Dog så syntes han at den ikke hadde det den skulle ha på testturen vi tok sammen.

 

Men dette klarer jeg ikke å slå meg helt til ro med. Jeg snakket med et Bosch dieselverksted i dag, og han kunne vel først og fremst anbefale meg å ta en utsjekk på dieseldysene. Jeg har BAU dyser liggende, men dem har vel ikke samme spekk som AKE. Kanskje bare prøvd dem for det??

 

Uansett så lurte han på om rådene mine kunne fått juling ved havari. Bilen harker bittelitt når den er kald ved normal akselerasjon, og han mente på at det er et symptom på skjev(e) råde®. Det var normalt at dette forsvant når bilen ble varm. Kan dette komme av at ved skjev råde så har man ikke høy nok kompresjon til at dieselen tenner før motoren blir varm? Er det noen måte å få sjekket dette på uten å demontere motoren?

 

EDIT: petimeter som jeg er så tok jeg kontakt med Bosch verksted nr 2;) Jeg spurte spesifikt om jeg kunne oppleve redusert ytelse pga pumpa uten feilkoder og det svarte han ja på. Kunne være en membran eller en regulator av ett eller annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompresjonstest vil vel avsløre det? Eller tenker jeg feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.