#1 Skrevet August 14, 2014 Jeg har en 99 mod Golf IV GTI 1.8T som ikke er helt frisk. Først fremst vibrasjon/pulserende lyd på tomgang. Ligger gjerne på 1100 men varier litt. Tok en test med VCDS og prøvde logge funksjonen. Sliter litt med å tolke hiddenene fra loggingen, både i excel og VC-Scope. Gjorde en grunninstilling av gass-spjeldet og da ble det nesten værre. Når jeg starter går den opp til ca 800 også kommer det umiddelbart et dropp, nesten så den dør, også ligger den på rundt 800. Men fortsatt veldig ujevn gange. Prøvde å ta en Idle Speed Adaption, men da fikk jeg bare Error. Ingen feilkoder på motor. Noen tips til hva jeg kan sjekke eller se på av verdier? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2014 LMM, luft masse måler. Kan du kobler av lmm og se er noen bedre uten kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2014 Takk for tips! Når jeg starter uten lmm så er det veldig mye bedre. Ingen vibrasjoner. Etter kort tid så er det noe som slår, så blir det litt mer lyd. Må kikke nærmere på dette. Indikerer dette defekt lmm eller går den bare nødmodus nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2014 Kjøp ny LMM og kjør på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2014 Takk for tips Renset og grunninnstilte gass-spjeldet på nytt i går. Det så ikke ut. Masse olje og dritt. Ble ikke my forskjell etterpå Leste litt på vwvortex forumet og kom over en som har litt av samme problemene og han har prøvd å skifte masse deler uten at det hjalp. Tenkte jeg skulle gjøre en del andre tester først, feks utelukke vakum lekkasjer. Fant denne guiden: DIY - Vac Leak Test - Find Vacuum Leaks Koplet på lufttrykk på slangen etter LMM (TIP ?) og blokkerte uttaket til PCV. Det var olje inn slangen her og. Hører flere lekkasjer og bobling i olja på 1-2 psi Må få laget en bedre testboks for tilkoing av luft for nå lekker det skikkelig der og med den løsninga jeg fikk til med det jeg hadde liggende Kan det være noe galt med turboen siden jeg har oljesøl i gassspjeld og i slangen inn til turboen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2014 Er nok bare svetting vil jeg tro, men er det voldsomt mye og det renner er det nok et problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2014 Da har jeg fått testet med trykkluft inn på systemet og funnet en slange med hull og sprekt peilepinne rør. Jeg turte ikke kjøre på med noe trykk for så fort det kom noe begynte det å komme lekkasje lyder og bobling/susing fra motor. Etter at jeg skiftet slangen og peilepinnerøret forsvant lekkasjelyden, men hører tydelig blupp blupp lyder og litt susing fra motoren. Noen som vet hvordan dette skal være? I følge guiden jeg linket til for trykktesting å skal man kunne gå opp til 15-20 psi før man høre noen lyder fra olja og holde trykket stabilt. Kan det være noen interne lekasjer som gjør dette? Skulle gjerne hat en oversikts tegning over hvordan vakum slangene og trykk rør er koplet. Noen som har peiling? Motoren går finere nå ihvertfall Men er litt ustabil på turtallet enda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2014 Etter hva jeg har lest så vil det kunne komme luft inn i motor når man trykktester. Derfor er det anbefalt å ta av oljepåfyllingslokket. Slik at det ikke bygger seg opp trykk, som igjen kan gjøre skade. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 16, 2014 Ja fant ut av det nå Det går via en slange fra undersiden av inug manifolden, den jeg skiftet, om går ned til oljefilteret. Planen min er å rydde opp litt under panseret og montere oil catch can. Guide - How to fit a catch can and simplify the PCV system 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...