#1 Skrevet August 14, 2014 sliter litt med audi'n for tiden. startet med at innslaget på starter hang seg opp,fikk byttet tennningsbakstykket og ny starter.fikk også problem med lading fra dynamo i samme vaset. fikk skrudd sammen delene og startet bilen,alt virket fint,både starter og ladelampe var bort,skulle flytte bilen 3km,når jeg kom fram bynte ladelampen å lyse igjen. målte 12.2v på batteri uten tenning, når bilen går lader den bare 11.6. har sjekket selve dynamo i benk og den lader 14.5v så den er iorden.skal sjekke "D+" imorgen. samtidig bynte innslaget på starter og henge seg opp igjen: klø : noen som har noen tips??? lurer på om jeg kan ha koblet strømkablene på starter feil,den fra dynamo og den til batteri kan være byttet om,kan dette ha innvirkning?? kan jeg ta en ledning fra "D+" rett til + på batteri for å sjekke om den lader bedre da? gjør den det er det noe galt med "D+" kretsen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 14, 2014 Kan du byte spening regulator ( berste ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2014 Dynamo er iorden,nye børster 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2014 Noen som kan fortelle meg hvilke ledninger som skal hvor på starteren?? Har 2 tykke strømledninger, en fra dynamo til starter og en fra starter til batteri,lurer på om jeg har koblet de rett. Tynn styrestrøm og tynn jordledning mener jeg er riktig for bilen starter,men innslaget henger seg opp,har nytt bakstykke på tenninga,ble bra 3-4 starter etter jeg byttet denne så bynte det på likens igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2014 De to tykke skal på samme skru 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2014 Ser slik ut på baksiden,mener du di skal på samme? Den uten jord da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 2, 2014 Den med flex kabel på er kabelen inntil selve motoren. Batteri og dynamo skal på den andre begge to. Jord hentes gjennom selve motor huset. Aldri koblet styre jord, kun styre kabelen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 2, 2014 Ja,det virker jo logisk. Bynte å gå opp for meg etter jeg tenkte litt nøyere over det. Lærdom: ikke la bilen så lenge at du glemmer hvordan det var skrudd sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 3, 2014 Da er det koblet riktg og alt funnet iorden foreløbig,skal ta en litt lengre prøvetur en dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...