#1 Skrevet August 14, 2014 (endret) Endusiast eid og vellholdt klassiker vurderes solgt til fordel for kjøp av hytte, og bilinteressen har falt noe siste tiden. En Audi S6 2.2 Turbo, i god stand, av de skjeldene. Bilen er utstyrt med Audis vellkjente quattrosystem, kommer seg godt frem sommer som vinter. Har eid bilen i 3 år, og den er godt vedlikeholdt og vært igjennom 2 eu-kontroller i mitt eie, begge gangene med mindre 1. feiler. Den er nylig eu-godkjent i slutten av Juni mnd i år, og årsavgift er inkl i prisen. Orginalt reservehjul er intakt, og likt som sommerfelgene som også er orginal 8x17" Bolero, med 1 år gamle 235/45/17 dekk. I forbindelse med eu-kontrollene er det skiftet bærearmer, overhalte bremser bak for 1 1/2 år siden, nye ABS sensorer frem og nylig overhalte bremser inkl nye skiver/klosser frem. Kalipperne ble sandbåst og lakkert opp, og alle bevegelige deler ble byttet. Håndbrekkwire er også byttet for 1 1/2 år siden. Rett og slett en bil som omtrent aldri feiler, har alltid startet og vært trofast i mitt eie. Det er montert helt nytt Exide batteri, ifb med eu-kontroll. Det er også blitt gjort en del motoroppgraderinger, som følger: *Blokk fra Audi S2, ABY *Boret og honet overdim til 81.5mm *Smidde JE Stempler med nye ringer *Scat H-profil råder med nye rådelager *Slipa veiv med nye veivlager Alt arbeid utført hos Tore Østhus i Trondheim Blokk har gått ca 1800km etter overhaling, problemfritt. Alle lager og klaringer ble sjekket før montering i Mai 2014. Topp er nylig overhalt, og planet før montering samt ARP stunds ble brukt *Alt av pakninger er byttet i forbindelse med motoroppgraderinger *RS2 grenrør *Precision 5857 K26 custom turbo fra Jonus Racing *Spec 5+ trykkplate og 3+ lamell med nytt bærelager (som orginal pedal) *Enkelmasse svinghjul fra Audi 3B motor *3" downpipe med 3" Simons rustfri eksos *3.5" LMM med 3.5" K&N Luftfilter *Helt nytt Apikol coilkit med coiler fra 1.8TFSI, samt 5 nye plugger *7a kammer fra Audi 20V *Reg.reim kit ble montert med forsterket reimhjul på veiv fra hansenmotorsport (Utført i Mai 2014) *Montert Autometer turbotrykksmåler og bredbåndslambda med uttak til sensor i downpipe *511cc dyser fra Porsche *Bosch 040 Pumpe i tank med innsats fra 034 Motorsport *Justerbar bensintrykksregulator *19 raders oljekjøler med AN10 slanger fittings *Nytt oljefilter fra 1.8T og Castrol 10w-60 olje *Plate under motor er av stål, beskytter girkasse og bunndel av motor *ECU med 550hk ES Tuning map står i, 3 bars mapsensor. Utstyr ut i fra orginalt: El.Takluke - solgardiner i bakdører og bakluke - 4x el.vinduer - 3 eika sportsratt - org sportundersell (senker 20mm) - krok - varme i setene frem - cruise controll (fungerer ikke pdd) - 120Amp dynamo - Bose sound system +++. Dessverre har den en "mindre" skade bak, da en venn rygga i hushjørnet vårt. Stålet / området rundt venstre baklykt er trykt inn, samt hele baklykta er knust (bakluke er ikke skadet). Kan man gjøre litt selv, så er alt man trenger en lik del fra en delebil så er den god som ny. Bilen er påkostet store summer på mine 3 år, men pga skaden så mener jeg dette er en reel pris. Kan kanskje byttes i billigere dieselbil, hvis det er av rett merke / type. Kan være noe er glemt, men vennligst ta kontakt her, PM eller pr telefon, 404 93 201. Til opplysning så står ikke bilen på oppgitt adresse, under mine perioder offshore. PS: Det finnes ingen form for heftelser. Sjekk http://www.brreg.no "Tilbudspris": 80 000,- (Varer ikke evig) Bil og kostnad på motorbygg etc har kostet meg totalt 140-150 000,-. Nevner dette for å realisere kostnaden for ett slikt motorbygg, for de som tror det er billigere å kjøpe en standard bil å bygge selv. Betalte selv 65 000,- for kun bil (i dårlig stand) for 3 år siden, så prisen er absolutt ingenting å si noe på, mener jeg. Om den ikke blir solgt i nær fremtid, så blir den kjørt i ny benkerunde hos ES i løpet av vintere, og prisen vil da øke. Bilen går problemfritt hver dag, BBL verdien er fin under normal kjøring og ved gasspådrag. Går ned mot 10.5 på full pedal, og ligger på 14.5ish ved normal kjøring. Men bør ha ny mapperunde for å få den helt 100%. EDIT 1: Bilen har fått finjustert mappet hos ES, lambda ligger nå på 11 på full gass, tenning er justert for brukt på 95 blyfri, samt turbotrykket er økt til 1.6bar. Den skyver enormt ved 4000rpm. Resirkventil klarer ikke å stenge 100% ved mye trykk i 3-4.gir (5.gir ikke testet på så høyt trykk), så trykket faller noe under 1.5bar. Det er ikke før man passerer 4000rpm at man skjønner at denne ikke er orginal, den er helt som en orginal bil å kjøre. Perfekt oppsett! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2014 Ringer deg 9'ende september.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2014 Ringer deg 9'ende september.... Var det du som ringte igårkveld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2014 Stemmer det Tom Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 12, 2014 BUMP! Nå med ny intercooler og 3" rørgate.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2014 Fin lyd.no? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 15, 2014 Lyden ble bra. Funnet ut av turbotrykk problemet også. Stramma wg fjæra idag, og da ble det noe annet. Men venter på å få sveiset trykkrørene, slik at jeg kan prøve å finne ett stabilt og trygt trykk på oppsettet. Prisen er justert med tanke på at eksos, ny intercooler og nytt luftfilter nå er montert. Se første innlegg for pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 14, 2014 Da er bilen kommet tilbake fra ES Tuning, hvor Egil har justert tenning noen grader og justert ned bensin på topp. Dette ble gjort for å kunne kjøre problemfritt på 95 byfri. Kvittering følger med. Bilen går helt normalt, og veldig godt! Ladetrykk på opp mot 1.7bar nå. Fortsatt for salg om noen er interessert. Justeringen av mappet kostet meg 2500,- men salgsprisen vil bli uendret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2014 Bumper denne. En av de bedre S6 etter norske veier, meget god teknisk stand, og med ett solid motorbygg. ALDRI blitt noen form for herjet med i mitt eie, og er tatt godt vare på. Ved kjapp avgjørelse så følger orginal turbo, manifold, luftfilterboks, dyser, btr, ecu osv for å bygge tilbake til orginal. Har også fått skjært ut ett stålstykke fra donorbil for skaden bak, følger også med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2014 80 000,- + om.reg er prisen pr nå, ved hurtig salg. Dette er BILLIG!! Det er hva jeg betalte for kun bil og ABY blokk. Lengre ned enn dette går jeg ikke! Man kan prøve å kjøpe tilsvarende bil, å bygge motor å se hva man havner på Det følger også med skjerm for skaden bak, som kommer fra donorbil. Denne delen er fri for rust, og er bare å sveise rett inn, inkl baklykt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 20, 2014 Bump! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 2, 2014 Løfter denne opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 9, 2014 Morro bil nå som snøen er på tur! Kommer seg frem uansett, og man kan i tillegg ha det veldig morro..ved hurtig avgjørelse følger orginal blokk med også. Strøken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 12, 2014 Hadde interessen vært større om den hadde orginal motor? Isåfall kan jeg nok sette sammen orginale motoren, å selge for en lavere pris. Mangler kun topp og trykkplate, ellers har jeg alt som skal til for å starte kjøre på med orginal motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 14, 2014 Fiks skaden så blir nok bilen enklere å selge ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 14, 2014 Som Vegard over her skriver, så er det nok skaden folk vegrer seg for. For en som ikke er oppretter er det vanskelig å få til profilen osv på bakskjermen, om den skal rettes og sparkles. Aller helst bør jo bakstykket byttes og det er ikke for alle og enhver. Om du skal fikse skaden på et verksted så ser du fort at tusenlappene flyr, og da er kanskje bilen litt høyt priset for å forsvare dette. Blir fort 15k ++ å fikse det på verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 15, 2014 Hadde skaden vært fikset så ville det gjenspeilet seg i prisen også. Markedsprisen er vell 50-55 000,- og man får ikke ett slikt motorbygg til 40 000,-. Grunnen til at den ikke er fikset enda, er litt pga motivasjonen. Har en kamerat som er bil-oppretter som kan ta reperasjonen, men han har ikke alt for mye tid til overs. Men skal høre med ham. Om skaden fikses før salg så stiger nok prisen igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 9, 2015 Ny pris, 75 000,- ved hurtig avgjørelse. Nyttårs-pris:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 20, 2015 Solgt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...