#1 Skrevet August 15, 2014 Hei! Har en liten utfordring til forumet her;) Bilen min med en 1.8t awt har noen ganger for høy driftstemperatur på kjølevannet. Er opp mot 99 grader, gjerne ved vedvarende jevn belastning i andre gir. Virker ikke som om problemet oppstår i høyere hastigheter. Jeg har nettopp byttet vannpumpe, reg.reim og termostat (original fra møller). Den lekker ikke kjølevæske. Er det noe annet enn vannpumpe og termostat som styrer temperaturen til kjølevannet? Kan vannpumpen være for svak eller defekt på noe vis? Vifte? Radiator? Har ikke fått opp noen feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2014 Hei! Har en liten utfordring til forumet her;) Bilen min med en 1.8t awt har noen ganger for høy driftstemperatur på kjølevannet. Er opp mot 99 grader, gjerne ved vedvarende jevn belastning i andre gir. Virker ikke som om problemet oppstår i høyere hastigheter. Jeg har nettopp byttet vannpumpe, reg.reim og termostat (original fra møller). Den lekker ikke kjølevæske. Er det noe annet enn vannpumpe og termostat som styrer temperaturen til kjølevannet? Kan vannpumpen være for svak eller defekt på noe vis? Vifte? Radiator? Har ikke fått opp noen feilkoder. Men du får den ikke til å stige over det? "Ved vedvarende belastning i 2.gir", høres ut som du må slutte å ta piruetter.. Det er begrensa med luft som går igjennom radiatoren da. Kjøpe en bedre kjølevifte gjør nok susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2014 Men du får den ikke til å stige over det? "Ved vedvarende belastning i 2.gir", høres ut som du må slutte å ta piruetter.. Det er begrensa med luft som går igjennom radiatoren da. Kjøpe en bedre kjølevifte gjør nok susen. Haha...om bilen hadde klart piruetter på bar asfalt ville jeg vært overlykkelig! Nei, siden jeg bor i Lillehammer så er det en del bratte oppoverbakker, derfor beskrivelsen. Bilen går ikke over 99 grader , etter hva jeg har sett. Skal ta en inspeksjon av vifte, takk for tipset:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2014 Sjekk thermostaten som står på radiator. Hvis denne er gåen slå den ikke inn viften. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2014 Sjekk thermostaten som står på radiator. Hvis denne er gåen slå den ikke inn viften. Vifta går den, sjekket tidligere. Sjekket igjen idag, men ingen feilkoder. Det som er pussig er at tempmåler i instrumentet viste 72 grader i det jeg slår over tenninga. For så å synke nedover etterhvert. Temp på motor i vagcom står til 32 grader. Bilen hadde ikke blitt kjørt på 5 timer, og nå er det 16 grader ute. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2014 og du er sikker på at det ikke er sensor som er på bærtur? dessuten, 99 grader finnes jo ikke farlig. er jo egentlig ikke noe å tenke på det hele tatt sjekka at radiatorvifter stater og gå da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2014 Er ikke sikker på noe egentlig, er jo derfor jeg spør;-) Er nok ikke farlig, men et avvik. Og etter erfaringer så kan avvik gjerne forplante seg til å bli et problem. Og det vil jeg ikke. Er det en måte jeg kan teste sensoren på? Og hvor sitter den? Radiatorvifte starter og går. Har ikke fått sjekket om den faktisk går når jeg har temp.problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 15, 2014 Tipper du har en defekt G62 tempføler. Denne er 4 polet, 2 går til instrument og 2 til ECU. Sitter i bakkant av toppen. Anbefaler ny fra møller, vært borti mye rart av uoriginal kvalitet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2014 Hmmm....har jo byttet den med en fra bildeler.No. Vanskelig å bytte den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2014 Bildeler.no er Kina vare... Vanskelig nei, et klips og en kontakt også renner det av litt frostvæske...lurt og bytte når motoren er kald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2014 Ok, da får man ta seg en tur på Møller. Er jaggu ikke lett å holde vedlike en slik gammel 1.8t.:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 15, 2014 1 komma 8 trøbbel.... Første jeg ville bytta hvertfall, de sensorene er det solgt bøtter og span av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 15, 2014 Will do:-) Fordelen er jo at jeg snart har klargjort bilen for 200k km. til hehe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 16, 2014 Tror jeg har en ny slik sensor liggende om du er interessert? Original fra møller kan sjekke opp delenr på den jeg har liggende om du vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 16, 2014 Tror jeg har en ny slik sensor liggende om du er interessert? Original fra møller kan sjekke opp delenr på den jeg har liggende om du vil. Nice, tar den gjerne om det stemmer med delenummer:-) Bor du i Lillehammer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 16, 2014 Bor i skien, men kan vel sende den i en boble konvolutt om du har tid til å vente skal se om jeg finner den når jeg kommer hjem etterpå og gi beskjed 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 16, 2014 Er skille på G62 sensor før og etter 99 Den før 99 er har firkantet kontakt, mens den etter 99 har oval. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 16, 2014 Jeg har da en 2000/2001. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 16, 2014 Da passer den nok ikke, den jeg har liggende har firkantet kontakt. Uansett er delenr på den jeg har 059919501. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 16, 2014 Kjedelig det da, men takk som byr:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 2, 2014 Litt over 500,- for ny føler. Virker som problemet er løst, men ennå litt tidlig å slå det helt fast siden feilen var sporadisk. Krysser fingre, bein og tær:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...