#1 Skrevet Mai 31, 2005 nokken som veit kor eg kan få tak i sandblåse utstyr? har stor kompressor, slanger og det som trengs til lakking, men selve sandblåseutstyret treng eg. omtrent pris om nokken har peilig???? takk PS. viste ikke om eg skulle legge tråden her eller kor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2005 Aner ikke om det er noen Biltema i nærheten av deg, men de har greit utvalg. Ellers har 'alle' større jernvarer slikt.. Selv om det kan virke tungvindt, vil jeg anbefale punktsandblåser så langt det er mulig, for det blir et j@vla griseri med all den sanda flyende overalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2005 Punktblåser koster jo bare 2-300 kroner også, og er vanvittig snedig til steinsprut og mindre skader/striper osv. Den trenger ikke all verden med luft, men klart, skal du bruke den mye, så kan det jo være greitt med en kompressor som leverer litt luft og har litt tank... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2005 Clas Olhson har en fin til 298,- som funker. (Ikke punktblåser) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2005 Sand veit jeg hvor jeg får kjøpt. Og Biltema eller Klaus Olsen kan vel skaffe utstyret. Men så er spørsmålet... Hvor stor/dyr kompressor trenger jeg til dette? Det det er snakk om er å kalk-/sandblåse bilkarosserier (ikke flere i uka akkurat, har god tid) dra diverse lufttrekkere og alt annet en kompressor skal gjøre. Tips til innkjøp hadde vært fint fra dere som har litt erfaring med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 7, 2008 Noen som har erfaring med sandblåseutstyr fra Clas Ohlson / Biltema? Kan jeg bruke noe av det utstyret til å blåse felger med? Felgene skal poleres opp etterpå. Er bare i hjørner og steder det er vanskelig å komme til, har pusset det meste av overflater med pussepapir. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 7, 2008 Biltema har et kurrant sandblåse kabinet, måler vel 55x72 cm innvendig. Bruk glass eller kalk hvis du skal blåse felger og andre detaljer som kun skal lakkes.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 7, 2008 http://www.gasolin.no har en del utstyr også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 7, 2008 Felgene skal ikke lakkes, skal kun poleres. Hvor får jeg tak i glass til å å blåse med? Biltema har ikke.. har jernia kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 7, 2008 Nesten nødt til å komme med tips til den bra sandblåser da jeg har styrt og stellt med dette "noen" ganger. Punktsandblåsing med felles pose for "ny" og "brukt" sand fungerer DÅRLIG i forhold til de med separat beholder. Må fylle over fra posen tilbeholderen for ganske ofte, men sandblåseren tar så utrolig mye bedre at man sansynligvis sparer tid på det. Anbefaler den Torshov selger (den i metall og ikke den plastikk skiten) til 499,- (tror jeg). Fungerer meget godt! For "fri sandblåsing" fungerer biltema sin bra, men som tidligere nevnt: jævelig mye søl og sand i håret, øynene, nesa, kjeften og andre kroppsåpninger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 7, 2008 Godt jeg ikke har så mye hår da Kommer nok til å stå ute ja.. Da satser jeg på en slik: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80621 Og 25kg med sand: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=80623 Burde jeg bruk:e Korn: 0,2-1 mm eller Korn: 0,1-0,7 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 7, 2008 Vanlige sugeblåsere som de har på biltema suger hvis du skal blåse større ting. Tar evig lang tid, og må etterfylle hele tia. En trykksandblåser er tingen! f.eks denne fra gasolin http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=443&zenid=4cd83f1b3a85ecb673e656c188bd7a90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 7, 2008 Jeg vil påstå at du burde ha en kompressor på MIN 50l med v-blokk. Disse pleier vel å gi mellom 250-60 l/min fritt avgitt avhengi av merke;) Har prøvd mindre og det er et evig strev. Torshov forhandler Gebe kompressorer og de har en 50l v-blokk til 2000,-. Har en selv og er fornøyf hittil;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 7, 2008 Jeg vil påstå at du burde ha en kompressor på MIN 50l med v-blokk. Disse pleier vel å gi mellom 250-60 l/min fritt avgitt avhengi av merke;) Har prøvd mindre og det er et evig strev. Torshov forhandler Gebe kompressorer og de har en 50l v-blokk til 2000,-. Har en selv og er fornøyf hittil;) Se også mekk for denne kompressoren, 1599,-. http://www.mekk.no/treningskampanje.asp?ID=6&segment=4&session= Har selv lånt et ibix trykksandblåser, blåste ramme, tank og plastdeksler på en motorsykkel, var helt konge det apparatet. Kjøpte først en slik suge-sanblåser fra clas ohlson (er litt bedre en biltema sin), men måtte etterfylle hele tiden, blåste dårlig og brukte mye sand, etter at ibix var i hus ble alt mye bedre. ibix er nok et dyrt alternativ, men ville nok ha gått for den trykksandblåseren på gasoline.no som var nevnt over her. Mvh Lars Ivar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...