#1 Skrevet August 17, 2014 Er i ferd med og montere en 1.8T AGU motor i en Golf 2 syncro. Har en k03s turbo liggende som jeg har veldig lyst til og montere på før jeg monterer motor i bil. Er sikkert utrolig trangt/vanskelig og bytte turbo etter at motor er montert. Har jo etterhvert planer om å få tak i chip tilpasset dette opplegget, men at en oppstart og litt prøvekjøring med original ecu kan foregå uten å skape problemer/ødlegge noe. Kan legge til at jeg er usikker på om ECU er chippet eller ikke, men det er klare tegn på at den har blitt åpnet før. Har en tråd der jeg har spurt om dette. http://forum.vacn.no/showthread.php?267052-1-8T-styreenhet-chippet-eller-ikke Spørsmålet er da om noen har montert K03S på AGU motor og hvordan det fungerte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2014 Her finner du litt informasjon om K03-turboer: http://www.audi-sport.net/xf/index.php?threads/the-facts-about-the-k03-turbo.5970/. Fra BorgWarner selv: Consequentially, putting a 180 hp turbo on a 150 hp engine will not bringabout any change in performance, but putting on a K03-052/053/058 instead of the older versions will bring a slight improvement in engine efficiency. Additionally, with re-mapping the ECU you can achieve about 215 hp without danger of overspeeding the turbo. With the older turbos, 195 hp is the limit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2014 Heisann, takk for bra svar . Har lest igjennom og ser ut som dem mener det går an og montere k03s rett på uten modifikasjoner i ecu. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...