#1 Skrevet August 17, 2014 Har fått det velkjente ABS problemet på min 1997 A4 1.8TQ, i starten kom og gikk det litt men nå er det mer eller mindre permanent gult lys og rød blink så sansynligheten er er dermed stor for at der er modulen som er gåen. Men, kan noen svare meg på om jeg kan kjøpe modul fra en hvilken som helst pre-facelift A4 quattro eller må modulen komme fra en 1997 A4 tq? Vet der er litt gambling å kjøpe brukt modul men de er så mye billigere at jeg tar sjansen i første omgang. På forhånd takk for svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2014 Kontakt modulmaster.com De fikser deg en "ny" modul på ei ukes tid. Alle jeg har pratet med har hatt god erfaring med dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2014 modulemaster.com ja, de sender meg en "ny" uten at jeg trenger å sende inn min? Men spørsmålet står enda om jeg kan bruke en hvilken som helst Quattro modul? Får sende dem en mail å høre hva de mener. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2014 Har også brukt modulemaster.com. Meget fornøyd med de. De reparerer den du har. Sansynligvis så er det de tynne gulltrådene som har ryki. Du kan skru av den elektriske delen på abs pumpa di og kjøre uten den. Bare pass på og dekk til pumpa så det ikke kommer dritt og møkk inn på magnetventilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2014 Snakka med modulemaster.com og de skrev at de ikke reparerte moduler fra biler eldre enn 1998, så de kunne ikke hjelpe meg. De svarte heller ikke på om jeg kunne kjøpe en tilfeldig quattro modul eller om jeg måtte ha fra 1.8tq. Noen som har svar på overnevnte spørsmål? Setter stor pris på hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2014 Modulen min var da 1997mod.. Men gi de heller delenummeret på modulen din og se hva de svarer da http://modulemaster.com/rebuilds/shop/abs-modules/abs-bosch-53/ [spoiler=Modulemaster.com]We bench test modules with the following part numbers: 133, 134, 135, 206, 283, 284, 285, 358, 573 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 29, 2014 Trodde også at de skulle kunne ta den. Regner med jeg må poppe ut modulen for å lese av nummer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 29, 2014 fins 2 typer etter hva jeg skjønner, jeg kjøpte ny fra ecs til 480 usd, da får du splitter ny del, ikke noe som er fiksa på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 14, 2015 Gått en stund men jeg løfter opp denne. En stund før jul fikk jeg endelig fingern ut av ræva og bestilte meg en brukt modul fra USA. Denne ble montert men den gikk selvsagt i stykker etter noen få kjøreturer. Begynte på akkurat samme vis som den jeg hadde, sporadisk nå og da først, og så lys hele tiden. Modulen fant jeg ut har nr 0273004134. Noen som vet om noen i europa som fikser slike og som ikke krever det hvite ut av øyet? Mange gode i USA men frakt begge veier koster jo så forbanna mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 14, 2015 Eg bruker actronics as til slike jobber. Og har bare god erfaring. Mulig du må få ett firma til og sende den inn for deg for tror ikke de hjelper privat kunder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2015 Hei igjen. Dette er enda en problemstilling da bilen snart skal på EU godkjenning og jeg er dermed nødt til å få ut fingern å få ordnet denne. Er på jakt etter en aktør som kan gjøre dette relativt kjapt til en ok pris. Skrik gjerne ut om noen vet noen som gjør det eller osm har en brukt modul å selge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...