#1 Skrevet August 18, 2014 Har begynt å leke litt med tanken om å kjøpe en skadet 2.7 eller 3.0TDI Quattro fra Tyskland å bygge om min egen 2.0TDI A6, men er dette mulig med bare skruing, eller er hele karosseriet annerledes slik som det var på tidligere generasjoner? Hvor mye jobb er det egentlig, er det bare å hive motor, drivverk og bakstilling samt ledningsnett over? Hva skal til for å få det godkjent evt? Avgifter på økt effekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2014 Standard svaret er at det ikke er forsvarlig på noen måte. Vil man ha quattro er det enklere å selge den gamle å kjøpe en ny original quattro bil. Du må kutte ut gulvet å sette inn fra donor bil. I tillegg til alle komponenter må flyttes over. Drivlinje, bensintank +++ Selvfølgelig vil dette aldri kunne godkjennes. Til slutt får du en bil som ikke er godkjent og som ikke har en bruktverdi i nærheten av hva den første var verdt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2014 Er du sikker på at gulvet må byttes? Hadde min på bukk i dag, og det er tunnel til mellomaksling... Edit: regnet ikke med at dette ville svare seg på noe vis, men tenkte kanskje det ikke ble så veldig dyrt heller, dessuten er jeg VELDIG fornøyd med den jeg har- bortsett fra fwd... Hvis det er en ren skrujobb kan det vel godkjennes, eller? Selvsagt noe annet om en må bytte dørk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...