Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har et problem med ABSn etter jeg bytta fjærbein framme.. begge sensorene var rusta fast, fikk slå de ut, pussa ned hullet satt i nye abs hylser, og satt i ny (uorginal) sensor som ble kjøpt på ebay!

Problemet er at jeg fortsatt har ABS feil.. den kobler ut etter alt i fra 500m til 2km kjøring!

Når jeg rygger ned innkjørsla så kommer som oftest og slår inn helt til lampa går! Kan feilen være at jeg har brukt uorginale sensorer?

Feilen var her ikke før jeg var av med fjærbeina..

Mvh

Kim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Umulig å si.

Jeg har brukt uorginale sensorer både foran og bak på C4 uten problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du dyttet de helt inn? De skal nemlig det. Hylsene gjør at de fjærer det lille som skal til ut igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se kontakter er de siter riktig og slete feil .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dytta de helt inn :( men tror de "sitter" for god, er sånn at du ikke klarer og trykke de helt inn med handemakt.. virker som abs hylsa er for trang.. men er jo kontakt og den er helt i bunn.. blir helt svimmel!!

Har og sjekka kontakter selfølgelig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også brukt abs sensorer fra ebay uten problemer...

scannet bilen med vagcom?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tilgang på oscilloskop eller liknende kan du sjekke om alle giverne gir tilnærmet likt signal, ellers er det ikke lett å finne ut noe da den gamle ABS'en ikke hadde kontakt med ECU'en.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også nylig byttet abs sensor selv "ebay" å sleit med at abs koblet seg ut. Det var sensoren som var ca 2 mm for langt ut. Par små kakk med hammern så fikk den kontakt. Pass bare på å ikke banke den for langt inn så ikke den går i abs kransen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problemet på min a4 b5 Quattro, og der hadde abs ringene sprukket p.g.a rustspreng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okai.. kan hende tuppen av sensoren har fått seg en bulk og derfor aldri kommer nerme nok ringen.. men skal få bytta de igjenn og sjekke.. de skal vel ligge bare 1mm ifra ca?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1mm kan kanskje være litt mye, jeg har bare dyttet de helt inntil og dreid navet for å sjekke at det ikke skraper for ille..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tåler litt sliping på tuppen. Mine er ganske så nærme kransen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei da har jeg kanskje problemet der med tanke på at min har fått seg en liten "bulk" på tuppen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.