Verksted for rep av klimaanlegg i Bergen?

Anbefalte innlegg

Noen som har et verksted i Bergen å anbefale for diagnose/rep av klimaanlegg? Det ble fylt på ny gass på bilen, men gikk bare en ukes tid så kom det en kvinelyd fra kompressoren (antar jeg). I følge vagcom så er det for lavt trykk til å starte kompressoren. Regner med at den er ødelagt, for systemet ble trykktestet når det ble fylt gass. Noen som har f.eks vært på Svendsen eksos i Åsane med klima?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen å anbefale`?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen å anbefale`?

Jeg har ikke vært på Svendsen eksos i Åsane med Klima problemer før, men har vært der med eksos problemer og syns det er god service og godt arbeid :)

Hadde ikke tvilt på å kjøre bort til de om jeg hadde hatt klima problemer! Mener de skal ha gratis sjekk av klimaanlegg også, (kan være dette er gått ut) så er verdt ett forsøk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, skal ta meg en tur innom til de. Skal ta bilen inn på en grav først for å se om jeg ser noen hull i slanger osv, og prøve å tvangsstarte kompressoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at det er hull etter steinsprut i condenseren, dette er ganske sannsynlig om det etter 1 ukes tid er tomt for gass/for lite gass til at trykkbryteren i kompressor slår inn.

Ble det fylt sporstoff når det ble fylt gass sist? Da kan man evt bare lyse etter dette med UV-lys og briller.

-Thelle-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke condenseren, takk for tipset. Kan jo ha skjedd etter at vi fylte gass, burde jo ha oppdaga det under trykktesting om det var fra før? Fylte dessverre ikke sporstoff da vi fylte gass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykktestingen vil ikke nødvendigvis finne det. Opplevd det flere ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.