Hydraulisk handbrekk funksjon

Anbefalte innlegg

Har montert et slikt i banebilen men ser ikke ut til å fungere etter forventningene.

Skal ikke dette kunne låse bakhjulene ?,

 

har ingen erfaring med slikt oppsett og har klura mye for å få dette til å funke slik det gjør med en slik kuleventil på kretsen bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Har du luftet ordentlig?

2. Hvordan har du montert kuleventilen?

3. Har du bremsekraft både foran og bak, eller bare bak ved bruk av handbrekket?

 

Hvilket handbrekk er det du har kjøpt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lufta gjennom en halv liter med veske. kuleventilen er av typen selvholm blå farge. brekke er kobla på ene sia og kretsen forfra i andre enden. og ut til bakhjulene fra mitten så den er riktig. bremsene på bilen funker perfekt, brekke funker nok til å holde bilen i ro i nedoverbakke . klarte vel få en låsning da det var grus på asfalten ved bruk av begge hender. selve brekke husker jeg ikke merke på i fartta men det er jo bare en pinne og en hovedsylinder og der er det motstand/trykk når jeg drar i det. men da forstår jeg det slik at det skal klare å låse hjula på tørr asfalt. skulle da ikke trenge en b forsterker på dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det skal som regel være nok..

 

Siden det er en banebil vil jeg regne med at kalipperne dine er sterke nok?

 

Har du bremselastventil? Denne kan virke reduserende..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja vrntilen bak er fjernet. Men er nok orginalbremsene bak git. Kan jo sef prøve å lufte mer. Om jeg gidder. Begyner bli lei denne fine hjelmstøtta;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. :) Det kan jo godt hende at det ikke er så mye futt i bakbremsene dine? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har separat b veske beholder till brekket så det hadde jeg merka fort om det var feilkobblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. :) Det kan jo godt hende at det ikke er så mye futt i bakbremsene dine? :)

 

Det kan jo og hende. det orginale handrekket klarer jo heller ikke spesielt mye bedre å låse hjulene i fart. høres ut som jeg ikke gidder gjøre noe mer med dette for øyeblikket. fåreløpig funker dette brekket fett som hjelmknagg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har separat b veske beholder till brekket så det hadde jeg merka fort om det var feilkobblet.

 

Ok. Bare ett tips. Jeg har sett mange som har gjort dette feil. Kobler man feil blir det så og si ingen virkning. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Bare ett tips. Jeg har sett mange som har gjort dette feil. Kobler man feil blir det så og si ingen virkning. :)

Det virker jo. Men det låser ikke hjula. Holder bilen i ro i nedoverbakke ikke noe serlig mer en det. Muli jeg trenger caliptere med flere stempel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treghet i kalippere? For små kalippere? Hensikten til enhver bilprodusent er vel å ikke låse bakhjulene.. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du låse med driftsbremsen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer du låse med driftsbremsen da?

Om det er den vanlige park bremsen så har jeg ikke prøvd å dra så hardt men det ser ut til å bremse bedre. Men nu er bilen på hengeren klar for rudskogen. Så om noen av dere skal dit kan man se på det der. Men det høres ut som jeg må bytte til noen caliptere med mer futt i eventuelt putte en forsterker på den kretsen , om det fins noen små utgaver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på når du trør på bremsepedalen. Vanlig håndbrekk går jo ikke på hydraulikken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må koble kretsen til bakhjulene inn på sellholm ventilen på den ene sida ikke kretsen fra forhjulene, da vil jo master sylinderen til frambremsene ventilere trykket når du drar i brekket.

På sellholm ventilen skal bakkretsen på den ene sida og brekket på andre siden. Så går det fra midten av ventilen til bakhjulene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må koble kretsen til bakhjulene inn på sellholm ventilen på den ene sida ikke kretsen fra forhjulene, da vil jo master sylinderen til frambremsene ventilere trykket når du drar i brekket.

På sellholm ventilen skal bakkretsen på den ene sida og brekket på andre siden. Så går det fra midten av ventilen til bakhjulene

Muli jeg var utydelig lengre opp men det er slik jeg har gjort det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bare litt i tvil siden det stod kretsen til frembremsene. Eneste jeg kan komme på er at sylinderen til brekket står på hodet, men vet ikke om det har noe å si, mulig du ikke klarer få ut alt luften.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett høyde på reservoar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte på når du trør på bremsepedalen. Vanlig håndbrekk går jo ikke på hydraulikken.

Det er litt vanskelig å se når man sitter å kjører men ble da blårøyk da jeg trødde ned pedalen. Hvor vidt bakhjulene og låste seg vet jeg ikke. Bilen oppførte seg ikke unormalt. Men det finner jeg nok fort ut på rudskogen i morra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett høyde på reservoar?

Det renner hverken hit eller dit så det skulle være ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble bare litt i tvil siden det stod kretsen til frembremsene. Eneste jeg kan komme på er at sylinderen til brekket står på hodet, men vet ikke om det har noe å si, mulig du ikke klarer få ut alt luften.

Du sier no der ja. Får se på det på rudskogen om jeg orker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.