Spacere lov eller ikke lov ??

Anbefalte innlegg

Hadde spacere til mine RH ZW1 felger, siden dem hadde høy ET. Og dette er jo lov, pga at de selges med spacer og at dette ER godkjent (Tüv).

Hvordan blir det om man bruker Tüv godkjente skrudde spacer ?? Siden disse kommer med Tüv papirer der event din bil er nevnt, skal det jo være mulig å få dette godkjent i Norge også !!

Eller er jeg helt ute å kjøre her nu.. ??? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer jo helt ann på felgen man setter på. Selv om spaceren i seg selv har Tüv-papirer, så er det totalt innpress på felg/spacercombo som må være innenfor krava (pluss minus 7,5mm hver side). Skrudde spacere er vel som regel 20mm+, og da må innpress på felg være tilsvarende mye høyere.

Hadde i likhet med deg RH-felger som var laget som felg/spacer combo fra fabrikk (alle felgene hadde ET45, og så valgte man spacer etter hva som passet på bilen, RH Cup i 8x15 for min del, 7x15 hadde også ET45). Men kjørte jo på en combo der som var langt fra godkjent etter norske regler (20mm spacer), men det var Tüv-papirer på den komboen til min bil. Gadd aldri å vise det for å få det i vognkort, men var nå godkjent på papiret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.