Turbo Timer - Mulig å montere i A6 4F 2.0tdi ?

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver akkurat nå å sørger over en turbo som har avgått med døden, og lurer på om dette er noe som kunne vært vertfall utsatt om turboen til enhver tid hadde fått avkjølt seg et par minutter på tomgang før den ble stoppet. Jeg selv mener jo selvfølgelig at jeg er flinkest i verden til dette, men tidligere eiere kan jo ha vært mindre påpasselig med akkurat dette.

Så, jeg ser etter noe som denne løsningen, som lar bilen gå på tomgang 1 eller 2 min. etter man har parkert.

Er dette noe som lar seg montere på alle typer forbrenningsmotorer med turbo? Både bensin og diesel?

Jeg har altså en 2.0 tdi motor med motorkode BRE, og hadde hatt lyst på en slik om det lar seg gjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja dette skulle jo la seg gjøre på alle biler du slår jo av motor med nøkkelen men turbo timer en holder jo strømmen på så lenge som du setter den på siden den kobles opp til tenningslåsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt noen av diesel guruene her inne si at du nesten aldri trenger å la en dieselturbo gå seg ned, siden de ikke er i nærheten av så varme som bensinere...

Kun hvis du har kjørt veldig hardt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.