#1 Skrevet August 19, 2014 (endret) Hei. Har bestillt meg ny Polo som snart kommer nå. Sitter å ser litt etter vinterhjul til denne bilen, å vurderer å bruke de 7x17 et45 felgene som bilen blir levert med som vinterhjul, da jeg har funnet noen enda finere 7x17 et42 felger jeg har lyst på, å heller bruke disse som sommerhjul. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet hvilken dimensjon dekk som einer seg best som 17`vinterhjul ? Orginalt kommer bilen med 215/40R17 sommerhjul som skal brukes, men så lurer jeg på om jeg skal gå for 215 eller 205 vinterhjul, med evt 45 eller 50 profil på dekket....Hva mener dere om det, og hvor går egentlig grensen for hva som er lovlig her i hendhold til vognkort ???? Veldig usikker på hva jeg skal gjøre Takker for innspill Fredrik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 20, 2014 Hei.Har bestillt meg ny Polo som snart kommer nå. Sitter å ser litt etter vinterhjul til denne bilen, å vurderer å bruke de 7x17 et45 felgene som bilen blir levert med som vinterhjul, da jeg har funnet noen enda finere 7x17 et42 felger jeg har lyst på, å heller bruke disse som sommerhjul. I den forbindelse lurer jeg på om noen vet hvilken dimensjon dekk som einer seg best som 17`vinterhjul ? Orginalt kommer bilen med 215/40R17 sommerhjul som skal brukes, men så lurer jeg på om jeg skal gå for 215 eller 205 vinterhjul, med evt 45 eller 50 profil på dekket....Hva mener dere om det, og hvor går egentlig grensen for hva som er lovlig her i hendhold til vognkort ???? Veldig usikker på hva jeg skal gjøre Takker for innspill Fredrik. Lovlig er innenfor 5% endring av omkrets/diameter. Men det er vel ingen fordel å velge hjul som nærmer seg grensen, typ 1 tomme større enn originalt fordi det kan subbe i skjermene, bilen akselererer dårligere etc. Ville nok satset på 215/40 17 vinterdekk fordi 205 beskytter felgene dårlig, samt at 45 profil blir litt stort. 205/45 kunne vært en mulighet hvis det finnes ok dekk i den dim. 215/45 frarådes pga størrelsen. 225/40 går jo, men sikkert ingen vanlig dim. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...