Hva må til for å bygge om A200TQ 10v til AAN/ABY/3B

Anbefalte innlegg

Noen som har gjort det før?

Jeg vil vite alt jeg trenger. Det er en 1987" med MC1 motor jeg har nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg regner med du vil ha det godkjent får du ta kontakt med Tom Sagerud på Møller. Han sitter nemlig med papirer på forskjellen mellom bilene og hva som skal til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror min er importert så jeg lurer på om jeg blir nødt til å betale masse i avgifter så det var ikke akurat førsteprioriteten min. Jeg tenke mere på hva som passer av radiatorer, intercoolere og ikke minst girkasser jeg. Hvor vil jeg støte på problemer hen?

 

Men sånn just in case. Hvilken møller er det snakk om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken Møller? Møller som importerer Vw Audi til Norge. Det er meg bekjent bare ett firma. ;)

 

Det største arbeidet med motorombyggingen din tror jeg blir ledningsnettet. Men får du tak i en komplett 3b med alle ledninger skal det gå greit. Girkasse og motorfester fra en femmer til en annen passer stort sett. Iaffal 20v på 10v som i dette tilfellet. Bilen din har vel bare en radiator? De fikk vel en ekstra på 20v om jeg ikke husker helt feil, en liten en som ligger helt foran.

 

Søk på Tom Sagerud på forumet så finner du mer info. Dersom du får et papir derfra så står jo alt som skal til for å få den godkjent da. Det hjelper jo litt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken Møller? Møller som importerer Vw Audi til Norge. Det er meg bekjent bare ett firma. ;)

 

Det største arbeidet med motorombyggingen din tror jeg blir ledningsnettet. Men får du tak i en komplett 3b med alle ledninger skal det gå greit. Girkasse og motorfester fra en femmer til en annen passer stort sett. Iaffal 20v på 10v som i dette tilfellet. Bilen din har vel bare en radiator? De fikk vel en ekstra på 20v om jeg ikke husker helt feil, en liten en som ligger helt foran.

 

Søk på Tom Sagerud på forumet så finner du mer info. Dersom du får et papir derfra så står jo alt som skal til for å få den godkjent da. Det hjelper jo litt.

 

Ok! skal søke litt etter mr Sagerud :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant nr: 22953337

 

Spørsmål:

Hvis jeg bytter til 20v girkasse. Må jeg ha annen bakdiff da? Må jeg ha andre drivaksler og isåfall andre fjærbein/nav?

Hvordan er det med instrumentene i "cockpit", turteller, speedometer osv osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han hadde var papirer på ombygging av 100q til 100Tq : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller godkjenner ikke ombygging til 200 20v lenger. Dette ble det slutt på på slutten av 90-tallet en gang. Eneste håp om å få godkjent ombygging er å ha en god dialog med Biltilsynet og undersøke muligheten for å få det gjennom ut fra en individuell vurdering.

 

PS: Behold heller bilen som den er om den er original 200. Det er ikke mange ekte 200TQ 10v igjen, mens det er haugevis av mer eller mindre dårlig ombygde 20v-biler.. Spar heller pengene og kjøp en S2 eller S4 for å få 20v.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror min er importert så jeg lurer på om jeg blir nødt til å betale masse i avgifter så det var ikke akurat førsteprioriteten min. Jeg tenke mere på hva som passer av radiatorer, intercoolere og ikke minst girkasser jeg. Hvor vil jeg støte på problemer hen?

 

Men sånn just in case. Hvilken møller er det snakk om?

hei. "problemene" du vil støte på er; ledningsnett må tilpasses,gamle svinghjul må på den nye motoren,feste-braketter til dynamo og servo-pumpe.skal du ha større ic må du forandre festingen på radiator,ny down-pipe må tilpasses,bensin-tilførsel må forandres,diverse slanger,olje-kjøler,og pluss en god del til som f.eks skal du ha større turbo,må du blinde kjøle-vann hvis den er kun olje-kjølt.godt nok forklart? er ikke "gjort over natta",tro meg : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jo. mye jobb. Men jeg har bygget om biler før. Hadde en V40 turbo som jeg bygget om ganske kraftig plus mappa den opp selv.

Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg synes det er altfor lite futt i motoren som er der nå. Også er jo ikke k-jet det letteste å trimme heller etter det jeg har skjønt så derfor lurte jeg på å få inn noe litt mer moderne.

Skal teste litt med tilleggsprut nå snart og se hvor mye som er mulig å ta ut av 10v'en originalt.

 

Noen som veit hvor jeg får tak i tenningschip til en rimelig peng eller? Mac 11

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han hadde var papirer på ombygging av 100q til 100Tq : gråter :

Jeg snakket med han i dag. Og han hadde ikke papirer på denne ombyggingen engang : eek :: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.