#1 Skrevet August 23, 2014 Hei har lyst å montere ledbar eller noe slikt på b7en min, må ha mer lys enn det bilen leverer originalt.. MEN.. hvordan kobles dette opp da?? noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 23, 2014 Er forsåvidt bare å koble seg på en av hovedlampene med et rele. Ta en prøvelampe/multimeter å mål hvilke av ledningene til en av hovedlampene som gir strøm når du skrur på langlyset. Denne ledningen setter du en strømstjeler på som du bruker for å styre et relet. Nå vet ikke jeg reglemanget med akkurat ledbar, men om man har ekstralys skal det vere mulig å skru på de originale langlysene uten at de ettermonterte ekstralysene tennes, så derfor om du skal følge reglene, må du ha en bryter inni bilen som bryter strømmen til relet. Om du velger å sette opp med bryter er det nokk lettest å finne jord et sted i dashbordet å koble dette via en bryter så inn i relet, da holder det med kun en ledning gjenom torpedoveggen. Det er også mulig å finne styrestrøm ved å koble seg opp rett på hendelen til langlyset, også kjøre dnne via en ny bryter inni bilen, så til relet. Men det er nok lettere å finne styrestrømmen ved lampen da det er kronglette å komme til, og betydlig flere ledninger inn på hendelen til langlyset. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 23, 2014 Reglene er forandret, det er ikke lenger nødvendig med egen bryter inni bilen. Det gjør ting fryktelig mye enklere :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2014 Reglene er forandret, det er ikke lenger nødvendig med egen bryter inni bilen. Det gjør ting fryktelig mye enklere :-) Nydelig, da kjører jeg ikke såååå ulovelig på vinteren allikevel da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2014 Har helst lyst til å unngå strømtyver pga har vært plaget med minsket kontakt til tider... vet det finnes en canbus boks som henter styrestrøm fra fjernlysene til ekstralysene, men er usikker på hvordan denne fungerer samt koblingen... har lyst på bryter i bilen, er kjekt å ha ved dårlig vær og slikt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...