#1 Skrevet August 24, 2014 Hei folkens! Jeg har bestilt meg en Rigid Ledbar til min A6 Allroad 4f. Så da kommer spørsmålene med hvordan koble den. Hvor kan jeg hente styrestrøm til releet? Og hvor kan jeg hente strøm? Barreriet er vel bake på denne? Går det da noen hovedkabler fra til motorrommet som er lett tilgjengelig? Takk for svar Mvh Peder Mogaard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2014 Ingen som har kjennskap til A6 4f? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2014 Min 4F har extralys montert av et firma på oppdrag fra forrige eier. Der har de hentet strøm fra startkabel punktene som er oppe ved dekselet til vannkassen under frontruten på passasjer siden. Det er et rødt lokk over pluss punktet, så det er godt synlig. Jeg vet dessverre ikke hvor de har hentet styrestrøm fra, men om du ringer møller, så bør de være behjelpelige med det. Der fikk min bil hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2014 Tusen takk for info skal sjekke ut der + ringe Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2014 Fannt du ut noe ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2014 Jording på ladekontakten, pluss i koblingsboksen rett bak ladekontaktene (rett foran frontruten på høyre side) er flere ledige koblinspunkt der, men mål å se om det er strøm før du kobler, alle har ikke sikring tilkoblet... Styrestrøm på den tynne blå ledningen på hovedlykten, før den går inn i lykta. Greit å komme til på høyre side om du tar av luftfilterboksen (2.0TDI) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 11, 2014 (endret) Hørte med verkstedet idag, de mente jeg trenger et spesielt rele'kit ettersom det kun er en puls som sendes som signal når de orginale lysene aktiveres.. (visstnok kun på org bi-xenon). Dette kostet 1200.- er snakk om hella comet 200ff xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 11, 2014 Hørte med verkstedet idag, de mente jeg trenger et spesielt rele'kit ettersom det kun er en puls som sendes som signal når de orginale lysene aktiveres.. (visstnok kun på org bi-xenon). Dette kostet 1200.- er snakk om hella comet 200ff xenon. Det er tull, les innlegget over, dette VET jeg og flere andre her på forumet virker, men du MÅ bruke rele, kan ikke hente driftspenning fra den blå ledningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 11, 2014 Ok, var annet på de uten bi-xenon mente de... Men da prøver vi uten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 11, 2014 Jeg har Bi-xenon, på vanlig halogen henter du også styrestrøm fra lykta, men der vet ikke jeg fargen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2014 Har gjort som Rune jeg også. hentet styestøm/impulssignal fra den blåe ledningen inne i lykta. koblet opp med vanlig rele til en 50 lapp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 31, 2015 (endret) Jeg bumper denne tråden siden vi sårt skulle hatt noen råd nå når vi er såpass nært og det ikke er nødvendig med ny tråd. Min hjelpemann på dette prosjektet viste seg å ikke være behjelpelig i det hele tatt, men det er en annen historie. Så nå er vi kommet et langt stykke på vei, men trenger kyndige råd fra dere. Jeg har lest alt dere har skrevet til nå om dette og det er til stor hjelp. A6 4f prefacelift med BiXenon, altså den med 21w DRL og 1 stk xenonpære d2s nær/fjernlys. Skal koble en Rigid 20" slik som du Peder gjorde, bare inni grillen slik Michael Johnsen gjorde på sin forrige bil. Har montert ledbaren og prøvemontert frontfanger igjen slik at den passer. Vi tenkte bruke det medfølgende reléledningssett med tre ledninger; bryter - ledbar - svart/rød (med sikring). xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Spørsmål/råd: Skal strømtyven inn på .......... ledning før kontakten på venstre lykt ? Venstre. Venstre. Eller skal strømtyven inn på en ledning på høyre lykt (som jo er nærmest jording og hovedstrøm) ? Høyre. Høyre. Takker på forhånd for alle innspill, dette skal vi få til ! EDIT: fjerner noe av tråden slik at den ikke skaper noe forvirring hos andre som plages med det samme i høstmørket. DIY: http://forum.vacn.no/showpost.php?p=3022393 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 1, 2015 Er det ingen som kan komme med noen innspill ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 1, 2015 Vi har lys ! Takk for hjelpa alle mann !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 1, 2015 Godt at du skrev hva du gjorde til nestemann da Jeg har vært syk og så ikke spørsmålet før nå, men; Spørsmål/råd: Skal strømtyven inn på lyseblå ledning før kontakten på venstre lykt ? Ja, men det er vel ikke den med sikring fra Rigid som skal kobles til, det er vel hovedstrøm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 1, 2015 (endret) Godt at du skrev hva du gjorde til nestemann da Jeg har vært syk og så ikke spørsmålet før nå, men; Spørsmål/råd: Skal strømtyven inn på lyseblå ledning før kontakten på venstre lykt ? Ja, men det er vel ikke den med sikring fra Rigid som skal kobles til, det er vel hovedstrøm... Tja det kan du si, skal beskrive det nærmere med bilder senere, så kan flere med begredelige 4f-fjernlys gjøre samme lure montering selv. Det e et heilt fantastisk fjernlys på den bilen min nu. #lykke. Edit: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 29, 2015 Tja det kan du si, skal beskrive det nærmere med bilder senere,så kan flere med begredelige 4f-fjernlys gjøre samme lure montering selv. Det e et heilt fantastisk fjernlys på den bilen min nu. #lykke. Edit: Ja fortell gjerne! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 3, 2015 Ja fortell gjerne! Her forsøker jeg å fortelle så godt jeg kan om prosjektet. Håper noen drar nytte av det. http://forum.vacn.no/showpost.php?p=3022393 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 15, 2016 Noen som har koblet opp ekstralys på A6 4F med svinglykter? finner ikke styrestrøm på kontakten til lykten. Kontakten og fargene på ledningene er ikke lik som på det bilde som ligger i tråden her. Trenger jeg en can bus boks som lager styrestrøm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 2, 2017 Har montert ledbar på min A6 4F allroad. Det stemmer slik det beskrives og det funker fint. Styrestrøm til rele fra blå ledning før lykta osv. Og jeg har adaptive lys(svinglys) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 6, 2017 Noen som har koblet opp ekstralys på A6 4F med svinglykter? finner ikke styrestrøm på kontakten til lykten. Kontakten og fargene på ledningene er ikke lik som på det bilde som ligger i tråden her.Trenger jeg en can bus boks som lager styrestrøm? Det kan være lurt med en slik boks dersom ekstralyset du skal koble påvirker fx radioantennen, men det vet du neppe før etter at du har koblet.. Jeg trengte det ikke [emoji2] Bildene i denne tråden er litt rotete, ble skrevet i en kald garasje en høstkveld. Vet ikke om det hjelper, men her i denne tråden er det bedre bilder og min DIY: http://forum.vacn.no/showpost.php?p=3022393 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 27, 2017 Jeg vurderer å montere en SR20 i grillen på min 4f A6 2007 modell. Jeg har montert inn S6 grillen. Dvs marginalt forskjellig fra din. Jeg legger derimot merke til at det er en "grill bak grillen" med noen ekstra solide plastdragere. Var det det på din bil når du skulle montere lyset også? Hva måtte du eventuelt skjære bort av denne delen for å få plass og slik at ikke plastikken tok bort mye av lyset? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 8, 2017 Jeg har S6 grill også, passer veldig bra med en SR20 bak grillen. Som du sier så er det noe plast i støtfangeren som man må skjære vekk, det er myk plast som er lett å bearbeide, det gikk problemfritt hos meg. Men jeg angrer litt på at jeg ikke tok meg lengre tid med prøvemonteringen. Ser i ettertid at den står litt for høyt, så på sikt skal jeg flytte den litt ned. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...