Anbefalte innlegg

Go knall. Det e viktig å ha håpet oppe vettu ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering... Ting har tatt litt tid da jeg har byttet slavesylinder til clutchen og like etterpå gikk slangen fra master ned til slaven til helvete så måtte få fikset dette før jeg gadd å prøve meg på startproblemene igjen. Her om dagen så var jeg innom den lokale hoggern og fikk tak i en bensinteyksregukator. Fikk montert denne og startet opp igjen, men ingen forandring, den er like tungstartet :/ har en ny veivakselsensor som jeg skal prøve å montere en dag jeg får tid så får vi se hvordan det blir etter det [emoji4]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff sjipe greier. Sorry for boom kjøp. Forstår ingen ting eg nå. Eg har selv prøvd å skifte veivaksel sensor uten at det hjalp,

men det kan jo være vi har 2 forskjellige problemer. Neste for meg nå blir Bensin pumpe så tar eg filteret samtidig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får komme med en tilbakemelding etter bytte av pumpa [emoji4] så skal jeg få byttet veivakselsensoren min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp det er en deal. Ein ting e sikkert problemet skal løses uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan.

 

Long time no see. Har fått skiftet bensinpumpa mi i dag, og fått prøvd ut litt. So far so good. Bilen starter like

bra som den gjorde før problemet nå, så jeg er opptimistisk at det var enveis ventilen på pumpe som kan ha forårsket problemet.

Jeg må selfølgelig få prøvd ut bilen litt mer før jeg kan konstantere noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut for din del da :) jeg sliter fortsatt :P men har sjekket hviletrykket på bensinen ca 3 timer etter at den var vært kjørt og det var lite trykk der. Så trykket og dårlig vertfall. En annen observasjon er at når det er mye bensin på tanken og motoren er kald starter den som den skal, så lurer på om jeg skal undersøke litt nedi tanken igjen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Men når du har mye bensin på tanken vil kanskje det statiske trykket fra bensinen i tanken holde på trykket i systemet?

 

Ellers har du fått skiftet noe mer deler til bilen? Hva har du skiftet i alt for å prøve å løse problemet?

 

Jeg har skiftet temp sensor, veivaksel sensor, dyser, bensin regulator og bensin pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har byttet temp sensor, regulatoren og pumpe. Veivakselsensoren har jeg ikke giddet enda :P men skal bytte den når jeg tar oljeservice snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er veivaksel sensoren som er problemet om du mister trykk i systemet ditt.

 

Det jeg gjorde for å sjekke bensin trykket vår å la bilen stå en noen timer, deretter koblet jeg av slangen til

dyse manifoilen der bensinen kommer inn. Når jeg tok av denne var det ikke noe bensin der i det hele tatt, og når jeg

prøve å skinne tok det litt tid før det kom bensin.

 

Hvor målte du bensin trykket ditt hen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å komme med tips. Jeg hadde nemlig lignende feil på en galant for x-antall år siden. Den var litt mer tungstartet når den var lunk, hadde stått 30min. Feilen hos meg var rusk i dysene. Byttet dyser så ble den bra (fikk dyser fra bildemontering). Jeg så tydelig rust og annet skrot nedi dysene når jeg demonterte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg målte ikke konkret hva trykket var, koblet bare av slangen som du gjorde og sjekka hva som skjedde, rant litt ut, men null trykk.

Angående dyser så kan jeg sjekke litt der også, får jeg tak i noen billige så kan jeg bytte for å sjekke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki så lenge du har bensin der oppe så bør det vel være god knall? Hos meg rant det helt tilbake til tanken.

Hadde eg hvert deg, så hadde eg tatt ut dysene og sett på dem. Hvis pakningene holder tett og det ser oki ut

hadde eg satt dem inn igjen. Det er en veldig enkel jobb å gjøre. tok meg ca 15-20 min

 

Ellers så har eg testa å startet bilen i heile dag, og bilen min er frisk som en fisk igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liten oppdatering... byttet veivakselføler, bensinpumperele og bensinfilter, fortsatt like tungstartet :/ har tatt en del målinger og det viser seg at pumpa bare får 0.6volt når tenninga settes på. den skal få 12volt i en liten periode når tenninga settes på for å bygge opp trykk? har målt på en annnen a4 1.8tq og han får det når tenninga er på. Når jeg drar på starteren får den 12 volt. kan dette være årsaken til startvanskene? pumpa får 0.6 volt med tenninga på¨selv om releet er ute. har sett på et koblingsskjema og det ser ut som det kommer jord til releet fra styreenheten som trolig skal kobles inn/ut for at pumpa skal gå og ikke gå når tennigna er på. mulig brudd på denne? begynner å bli ganske lei bilen nå igrunn :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. har du kontrolert slangen som går fra bensinpumpe til lokket ( plast slange i tanken )? hadde samme problem med min a4, da var det et lite hull i denne slangen som gjørde at holdetrykket ble borte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ingen dum ide å sjekke denne :) skal få gjort dette i dag så ser vi om det er der holdetrykket forsvinner. Men uansett så er det feil med strømforsyningen til pumpa når tenninga er på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. har du kontrolert slangen som går fra bensinpumpe til lokket ( plast slange i tanken )? hadde samme problem med min a4, da var det et lite hull i denne slangen som gjørde at holdetrykket ble borte.

 

Tror også det har noe med at holde trykket ditt forsvinner. Så dette er nok en god ting å teste ut.

 

Ellers så kan det jo ikke være noe galt med strømforsyninga de da den gir strøm når du starter.

Da må det heller være noe galt med noe som skal gi beskjed at det skal gi spenning til pumpa i

et vist antal sekunder.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er nok noe som skal gi beskjed til punpereleet eller noe, men tvangskørte pumpa like lenge som den skulle ha gått når tenninga er på og så startet den, brukte fortsatt lengere tid enn den skal for å starte, så skal lete etter hvor holdetrykket forsvinner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.