Anbefalte innlegg

Heisann, begynner å bli ganske lei et problem jeg har hatt en stund på audien min. Det er snakk om en a4 b5 TQ. For en stund siden så ble den plutselig veldig tungstartet når den hadde stått så det ikke var noe varme i motoren lenger, enda værre var den å starte når den var halvvarm, men når den akuratt var skrudd av så starta den som den skulle. Når jeg mener tungstarta så er det at den går mange flere runder på starteren før den klarer å fyre, og når den er halvvarm så hosta den seg i gang etter en stund. Jeg hadde en tråd om dette problemet, men tror den ble borte når det var hiddenkræsj på forumet. Men etter en stund så begynte bilen og hoste å det kom rare lyder fra bensinpumpa, så jeg byttet denne og nå er den blitt enda værre å starte :0 den er fortsatt treg til å i det hele tatt tenne og når den tenner homper turtallet mellom 0 og 1000 så dør den ut, så starter den som oftes 2 gangen jeg prøver, men noen ganger må jeg gi gass i den den tenner for at den ikke skal dø ut. ellers går den fint på tomgang og under kjøring når den først har starta. Hva kan dette være for noe? hadde vært veldig fint om noen kan komme med noen forslag på hva jeg skal prøve å ikke prøve. Kan også nevne at batteriet er fra i vinter så ikke så veldig gammelt, byttet plugger i mai tror jeg, og jeg har prøvd å grunninstille gassspjeldet. det er heller ingen feilmeldinger å finne... HJELP :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være en ventil som skal sørge for at bensinen ikke renner tilbake i tanken eller noe sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei har ikke prøvd det, er AEB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men burde det ikke komme opp filmelding på sensoren om den er gåen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde ja, men om du leser tråden jeg sendte hadde han ikke feilmelding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se på dette i morgen, så får håpe jeg blir litt klokere :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Jeg har samme problem som deg, skiftet denne men det hjalp ikke hos meg.

Men mener det er verd et forsøk da det er en billig del.

 

Skal til med å skifte Bensin pumpe jeg nå å se om det hjelper hos meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal komme meg innom møller å få kjøpt denne, så er det bare å håpe :) utrolig irriterende med problemer man ikke vet årsaken til [emoji12]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har VAG com, log coolant temp og sjekk at denne også fungerer som den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre, men både termostat og tempsensoren bak på motoren er bytter for ikke så lenge siden

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki da bør den jo fungere som den skal :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vært innom møller og hørt, men mekonomen skulle ha ca 900kr for sensoren og regner med at møller ikke er noe billigere. Så denne er nå bestilt på ebay for noen hundre kroner mindre :) Men jeg pratet med en i går som har vært mekaniker og han mente jeg måtte sjekke hviletrykket til bensinen, han tror det renner tilbake i tanken etter at jeg skrur av bilen, derfor den er tungstartet fordi det tar tid før bensinen kommer fram. så tenkte jeg skulle ta av dysene og se om det kommer bensin med en gang jeg vrir om nøkkelen.

Har du fått byttet bensinpumpa Morten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 110% samme feil som jeg har. Jeg har ikke fått skiftet bensinpumpa ennå, da jeg ønsker

å skifte pakningen med det samme. Må nok bestille denne også desverre.

 

Ellers har jeg funnet ut at vist jeg vrir om nøkkelen hører jeg bensinpumpen pumpe opp trykk.

Hvis jeg venter til at bensinpumpa stopper og så starter, så kommer den så og si med en gang.

Så hos meg så MÅ det være at bensinen renner tilbake. Men hva er det som holder på trykket i

utgangspunketet da? Du har jo9 skiftet bensin pumpe uten hell? Finnes det en enveis ventil noen sted?

Jeg har skiftet dysene mine uten at det hjalp. Tror ikke jeg hadde noe lekkasje på de gamle heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan igjen.

 

Kan denne være roten til problemet våres?

 

384946_x600.jpg

 

Les under her, så ser du hva som kan skje om den slutter å fungere optimalt:

 

Fuel Pressure Regulator

 

Stop leaking fuel and losing performance

 

This fuel rail mounted fuel pressure regulator maintains a consistent fuel pressure in the fuel lines. When a specific pressure is reached, the regulator releases excess pressure to the return system so it can be reused. A faulty fuel pressure regulator can cause low fuel pressure, high fuel pressure, rich running condition or a delay of building up pressure.

 

Replace your faulty regulator to keep your engine running strong.

 

Rated at 4 Bar (58psi)

 

Her har du linken der jeg fant om den:

 

http://www.ecstuning.com/ES2581058/

 

Jeg kommer nok til å teste dette. :)

 

Ka seie du, tror du me e inne på någe?

 

pressure_regulator.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde det var en ventil eller noe lignende på pumpa som skulle holde igjen bensinen, men jeg vet ikke. Men på skolen (jeg går på skolen enda) er det en lærer jeg ikke har fått pratet med som kanskje vet noe mer. Han har jobbet mange år på møller tidligere (da b5 var ganske så ny og moderne bil). Så kanskje han har noen forslag, må bare få tak i han først :P

 

Når det gjelder bensintryksregulatoren så kan det godt hende at det er synderen for alt jeg vet, så skal se om jeg kan få lånt den av en kompis som har samme bilen som meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange pumper har en-veis ventilen skrudd inni seg på høytrykk siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se om jeg får plukket fra verandre den gamle pumpa og sett hva som er der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel du har jo skiftet pumpe uten at det hjalp. Da ser jeg ingen andre muligheter enn den. Det finnes ikke noe andre

enveisventiler på bilene våres. Har leita via ETKA. Og eneste sjangs vi har nå er denne regulatoren. Det står jo beskrevet at den skal beholde et

vist trykk i systemet.

 

Gi meg beskjed om du får testet dette. Har god tro på denne eg nå. :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal gi beskjed når dette er testet [emoji4] så får jeg håpe det gjør susen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan, ser at andre typer Audi-er har pressure regulator i Bensin filteret.

Men slik jeg forstår så har ikke våres bil dette. Dele nummeret på fuel filter

til AEB:

 

delenummer.jpg

 

Og her har du beskrivelse på filteret en plass de selger det:

 

Fuel_filter_a4.jpg

 

Og her kan du se filteret til en RS4 der filteret har trykks regulator:

 

Fuel_filter_RS4.jpg

 

Kan noen bekrefte at det ikke er trykks regulator i bensin filteret til en Audi a4 AEB?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se ka denne damen sier om en ødelagt fuel pressure regulator:

 

 

Eg har bestilt nye, fra UK. I norge koster den 1400 ,- ca. Men du får Bosch sin utgave for ca 400,- fra UK.

 

Har du fått testa med å bytta denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått testet enda, har drevet med andre ting i det siste siden jeg fant ut at slavesylinderen hadde tatt kvelden, så nå ligger det bremsevæske over store deler av plassen hjemme [emoji12] men hvor bestilte du regulatoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ojsan sjipe greier. Disse A4-ene trenger mye kjærlighet for å kunne brukes :) hehe.

 

Jeg bestilte den her:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Bosch-OEM-Fuel-Pressure-Regulator-AUDI-100-A4-A6-V8-VW-Golf-Passat-T5-Vento-VR6-/171415102772?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27e922e534

 

Må bare rette litt på hva jeg skrev over her, men den er ikke bestil fra UK men Polen. Fant den via Ebay.UK.

 

Problemet mitt er at jeg skal i sjøen på mandag, så vist jeg ikke får denne før den tid, så får jeg ikke testa dette

før om 2-3 uker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg kan få bestilt en uansett kanskje, men jeg skal gi en tilbakemelding på om det blir bra eller ikke om du er borte jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.