#1 Skrevet August 24, 2014 (endret) Har problemer med luftfjæringen på allroaden. Følgende er gjort: 1. Sjekket alle ledninger og belger osv for lekkasje. Null lekkasjer. Belgene synker ikke mens den står. 2. Vag-com viser ofte at nivået ikke blir nådd. 3. Trodde jeg fant feilen og kjøpte overhalingskit til compressoren. Jeg så at kompressoren ikke gride å levere mer enn 4 bar. Etter overhsling leverer den mer enn 10 bar, men fremdeles går det tregt å heve bilen, samt at flere ganger blinker ene lyset å justere bilen. 4. Byttet ventilblokka... så det jeg merket i vag-com er at det står pump off selv om kompressoren går... hva kan være feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2014 går ut ifra at du har sjekket om det er noe feilkoder=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2014 Hvilken årsmodell er bilen din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2014 Det er en 2001 model, så god gammel utgave. Det er ingen feilkoder annet enn den som forteller at control limit not reached. Men den kommer normalt med sliten kompressor eller lekkasje. Nå leverer jo kompressoren masse luft, så det skal ikke være noe problem, og jeg har sjekket 3 ganger for lekkasjer... No annet man kan logge? Jeg gåruifra at nivåsensorene ville gitt feilkode hvis de ikke fungerte, og at bilen ikke ville kommet opp hvis de har vært dårlige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2014 Idag når jeg kjørte så var bilen 100% stabil, men fremdeles treg å komme opp. Ser også at resorvarventilen står alltid off, selv om trykket endrer seg i tanken... Hva er felles for feedbacken for pumpa og resorvaret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2014 Da har jeg vært en tur ut å logga litt i vag-com. Det ser ut som resorvaret slipper ut luften... Det dropper alltid ned til 3.58 bar. Trodde dette skulle ligge høyere. Noen som kan bekreftet dette? Sitter nå med følelsen av at den ventilblokken jeg satte inn er feil. Kan den gjøre at det går tregt å fylle belgene? Eventuelt hvordan påvirker denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 5, 2015 Da er denne casen løst. Byttet tilbake til den gamle ventilblokka. Jeg kjørte inn litt olje fra luftverktøy for å smøre den opp. Da slapp jeg problemet med at resorvaret slapp ut luft. Men fremdeles var den treg. Så jeg åpnet kompressoren igjen, og fant en liten sprekk i cylinderen. Når man ikke hadde noe motstand, så leverte den masse luft. Men hvis den skulle trykksette noe så gikk luften ut sprekka. Ny Arnott kompressor montert og nå tar det 20 sek så er bilen på nivå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...