Anbefalte innlegg

Hallo! Har en Audi S6 2.2 1997 som fortiden er under ombygging til manuell. Har ikke vært borti disse bilene så mye fra før, og det gjelder også drivverket. Så før jeg begynte ombyggingen, skaffet jeg meg en kasse naturligvis, og havnet på en RS4 01E som jeg kom over billig. Tenkte ikke så mye mer på det med tanke på at 01E kassene er jo identiske utvendig, men nå som det nærmer seg kassemontering så passer jo ikke standard C4 S6 overføring på den kassa. Er det noen som har gjort samme jobb, og bruker samma kassa i C4 S6? Har sett bilder av komplett giroverføring til denne kassa fra RS4, og det er selve innfestinga på girvelger som er forskjellig. Ikke ser den ut som den er delt slik som C4 overføringa er eller, slik at kanskje bare kunne fått tak i den nederste delen. For regner med selve overføringa inn til kupè er forskjellig. Så er egentlig litt tom for ideer.

Noen som har en løsning på dette ?

På forhånd, Takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke bare det lille staget over kassa som blir problem? Mener det skal holde å bare få tak i ryggelysbryterhuset ifra s6 kasse sånn at du får den lille kula til det lille staget. Kan du legge ut bilde av hvordan det ser ut nå ?

Dette er fra S4. Likt på RS4

IMG_2358.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei.. Mangler ihvertfall selve innfestinga på girvelger. Veit ikke om denne kommer løst? er det helt likt på ei kassse fra f.eks. S6 ?

Her er kassa, med original C4 overføring(nederste del)

20140824_162637_HDR.jpg

20140824_162720_HDR.jpg

20140824_162729_HDR.jpg

20140824_162832.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det blir knall hvis du får girvelgersaken og den kula fra s6 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det ser jo nogenlunde likt ut i hvert fall.. Eneste jeg stusser på er den lille "bøyen" på slutten av det lille tverrstaget. veit ikke om den pluggen den viker for der er på vanlig 01E men skulle jo tru det... Er det noen som har bilde av standard giroverføring fra C4 på 01E kasse til sammenligning? Eller som kan bekrefte at det passer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.