Turteller og speedometer slår seg av og på når nær/fjærnlys tennes (xenon) Audi A6 C4

Anbefalte innlegg

Har hatt ettermontert xenon i bilen ganske lenge nå, og nesten hver gang jeg skur på langlysa når pærene er kalde så detter speedometeret og turtelleren ned på null og oppigjen. Det er sånn sett ikke noe problem da jeg er vant med det, og forstått at flere sliter med det samme.

Men i helga var jeg på langtur med bilen og da sluttet speedometeret og turtelleren å virke helt. Alt det andre i instrumentet virket som det skulle. Etter jeg startet bilen og skulle av ferga, så virket det plutselig igjen i noen minutter før det døde igjen. Eksprementerte litt med det på vei hjem og så lenge jeg kjørte på park og tåkelys (uten xenon) så virket det perfekt.

Noen som har noen løsning på dette? Har prøvd å søkt litt om det, men ikke funnet noe klokt svar enda.

Er en a6 c4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beskrivelsen din høres ut som høyfrekvent støy fra ettermarkedsballastene som forstyrrer elektronikken i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å monter ballastene/tennerene på et annet sted, jeg hadde nøyaktig det samme problemet på det første settet mitt med xenon (en tidlig type med separat tenner/ballast), men jeg vet ikke om det var plasseringen eller typen som utgjorde løsningen for meg :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestillte noen sånn motstand bokser på ebay nå, så får jeg se om det hjelper :) Skal oppdatere her når jeg får gjort noe med det. Men på fjernlysa skal jeg ettermontere rele, siden all strømmen går via bryter. Sikkert litt greit siden jeg kjører 55w, og helst ikke vil ha brann inni rattstammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid bra med rele for strømstyrken, men de originale fjernlysene var jo også 55w regner jeg med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men i tilfelle det skulle vere en liten strømtopp når lysene tenner på kalde pærer, så er det vell greit å slippe å kjøre all den strømmen gjennom lysbryteren :)

Hørt at den ikke er serlig gla i for høy strøm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, sånn ja... Sikkert ikke dumt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører du 55W xenon gjennom den CAN-baserte lysbryteren din? :) Det blir nesten som å gå rundt med en radio-jammer, samtidig som du prøver å nå noen på samband :)

Ekstremt mye støy fra ballastene, så det er egentlig ikke rart. Sleng xenonlysene på en relékurs med MINST 2,5mm kabel fra batteriet :) Reléet aktiveres bare av det "gamle" 12V signalet til lyspæresokkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.